سوال ۲ نماینده از "نمکی" به جلسه علنی مجلس ارجاع شد

گروه سیاسی الف،   3980530031

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از ارجاع سوال ۲ نماینده از وزیر بهداشت به جلسه علنی پارلمان خبر داد.

به گزارش تسنیم، اکبر ترکی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون، گفت: در این جلسه سوال 4 نماینده از سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی شد.

وی در تشریح سوال محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز از نمکی، اظهار داشت: سوال وی در مورد نحوه هزینه کرد منابع مالی در طرح تحول سلامت بود که وزیر بهداشت نکاتی در این باره مطرح کردند که در نهایت نماینده تبریز اعلام کرد که از توضیحات وزیر قانع نشده؛ بنابراین سوال به جلسه علنی پارلمان ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس  در تشریح سوال حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی نماینده فلاورجان از وزیر بهداشت، بیان داشت: سوال وی از نمکی  در زمینه علت افزایش قیمت دارو و نحوه مصرف ارزهای تخصیص یافته برای تامین دارو بود که این نماینده نیز از توضیحات وزیر قانع نشد، بنابراین مقرر شد سوال به جلسه علنی قوه‌مقننه ارجاع شود که طبق آئین‌نامه داخلی پارلمان وزیر برای ارائه توضیحات پیرامون سوالات این 2 نماینده باید در جلسه علنی حاضر شود.

وی اضافه کرد: سوال  محسن علیجانی نماینده تهران از وزیر بهداشت درباره کارانه پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان بود که در نهایت مقرر شد برای بررسی بیشتر کمیته‌ای در کمیسیون تشکیل شود تا در صورت قانع شدن وی سوال به جلسه علنی ارجاع نشود.

نماینده مردم فریدون شهر در مجلس در توضیح سوال حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد از نمکی،  تصریح کرد: سوال  وی از وزیر درباره  کمبود پزشک بود و وزیر بهداشت و درمان نیز توضیحاتی ارائه کرد و مقرر شد، برای بررسی بیشتر این موضوع کمیته‌ی مشترکی بین مجلس و دولت تشکیل شود تا در صورت قانع شدن نماینده سوال کننده، سوال به جلسه علنی پارلمان ارجاع نشود.