شمار زخمی‌های انفجارهای جلال آباد به ۱۲۳ تن رسید/ به آتش کشیدن مدرسه‌ای دخترانه در کابل

گروه جهان الف،   3980529082

مقامات افغان امروز (سه‌شنبه) اظهار کردند، شمار زخمی‌های چندین انفجاری که در شهر جلال‌ آباد صورت گرفته، به ۱۲۳ تن رسیده است.

به گزارش ایسنا، یک روز پس از انفجار ۱۴ بمب در جلال آباد افغانستان، مقامات این کشور اعلام کردند که شمار مجروحان این انفجارها به ۱۲۳ تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیچ گروه شبه‌نظامی تاکنون مسؤولیت این انفجارهار ار بر عهده نگرفته اما داعش و طالبان هر دو در این منطقه که در مرز پاکستان قرار دارد، فعالیت دارند.

گلزاده سنگر، یکی از مقامات پزشکی دولتی افغانستان در جلال آباد گفت، تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

روز شنبه یک انفجار انتحاری که داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفت، یک مراسم عروسی در کابل را هدف قرار داد و ۶۳ تن در این حادثه جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، افراد مسلح طالبان امروز مدرسه‌ای دخترانه را در کابل آتش زدند این در حالی است که طالبان این خبر را تکذیب کرد.

شبکه طلوع به نقل از نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان آورد، طالبان مدرسه‌ای را در نیمه‌های شب گذشته به آتش کشید. این مدرسه در روستای نصیری از توابع کابل قرار دارد.

اما طالبان دست داشتن خود در این حادثه را رد کرد. به گفته مقامات محلی صدها دختر در این مدرسه که به آتش کشیده شده درس می‌خوانند. این حادثه هیچ تلفاتی نداشته است.