رئیس‌جمهور لبنان، وجود هرگونه دستور آمریکا درباره تحریم‌ اعضای حزب‌الله را رد کرد

گروه جهان الف،   3980529059

رئیس جمهوری لبنان در دیدار با اصحاب رسانه این کشور گرفتن هرگونه دستور درباره تحریم‌های آمریکا علیه شخصیت‌های نزدیک به حزب‌الله را تکذیب کرد.

رئیس‌جمهور لبنان، وجود هرگونه دستور آمریکا درباره تحریم‌ اعضای حزب‌الله را رد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المنار لبنان، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در پاسخ به سوالی درباره ابلاغیه تحریم‌های آمریکا علیه شخصیت‌های نزدیک به حزب‌الله به وی گفت، دستوری از این بابت دریافت نکرده است.

طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، واشنگتن ماه میلادی گذشته تحریم‌هایی را علیه محمد رعد، رئیس فراکسیون حزب‌الله، وفیق صفا، مسؤول ارتباطات و هماهنگی این حزب و امین شری، نماینده پارلمان اعمال کرد.

عون هرگونه اعمال فشار آمریکا علیه دولت لبنان با هدف برقراری آشتی پس از حادثه جبل لبنان یا حل مساله مالی را رد کرد و گفت: نه آمریکا مداخله می‌کند و نه طبیعت ما این فشارها را می‌پذیرد.

همچنین رئیس جمهوری درباره شایعات مبنی بر دستور آمریکا به وی برای کنار گذاشتن جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان گفت: من نه باسیل و نه هیچ کس دیگر را کنار نمی‌گذارم و هیچ علاقه‌ای به این کار ندارم. باسیل رئیس یک حزب و رئیس بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان است.

عون اعلام کرد، سیاستمداران ارشد از او خواستند، باسیل را در برخی امور سیاسی که آنها را می‌رنجاند، تحت فشار قرار دهد و او هم پاسخ داده است که خودتان درباره این موضوعات با باسیل گفت‌وگو کنید.

وی درباره درخواست برای گفت‌وگو پیرامون استراتژی دفاعی گفت، همه مقیاس‌های استراتژی دفاعی که باید اجرایی شود، تغییر یافته‌اند. حتی مناطق نفوذ نیز تغییر کرده است.

در این باره عون تصریح کرد: یک طرح نظامی دفاعی به دور از سیاست تدوین کردیم اما گروه‌های مختلف این موضوع را با پس‌زمینه سیاسی بررسی می‌کنند.

وی درباره بودجه ۲۰۲۰ لبنان تاکید کرد، اقدامات برای تدوین آن در حال انجام است و حداکثر ۳۱ دسامبر تصویب خواهد شد.

عون بر اجرای تصمیمات کنفرانس سیدر و پروژه‌های زیر ساختی و زیر بنایی آن و تصمیمات طرح اقتصادی "مک‌کنزی" تاکید و اظهار نارضایتی برخی کشورهای اروپایی نسبت به عدم پاسخ دولت لبنان به تصمیمات کنفرانس سیدر را رد کرد.