ائتلاف سعودی: هدف قرار گرفتن «الشیبه»، تهدید امنیت انرژی جهان است

گروه جهان الف،   3980528170

سخنگوی ائتلاف سعودی در واکنش به حملات پهپادی اخیر یمن به میدان نفتی «الشیبه» واقع در جنوب غربی عربستان گفت که «با حمله حوثی‌ها به الشیبه، نه فقط انرژی عربستان بلکه امنیت انرژی و اقتصاد جهان به خطر افتاده است».

به گزارش فارس، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که با حملات پهپادی یمن به میدان نفتی الشیبه، نه فقط انرژی عربستان بلکه امنیت انرژی و اقتصاد جهان در معرض تهدید قرار گرفته است.

وی تاکید کرد که «همه تدابیر لازم را برای حمایت از زیرساخت‌ها و تاسیسات نفتی عربستان در راستای حفاظت از امنیت انرژی جهان اتخاذ خواهیم کرد».

ترکی المالکی مدعی شد که «حوثی‌ها (با انجام حملات موشکی و پهپادی) کشتیرانی جنوب دریای سرخ را تهدید می‌کنند».

یگان پهپادی ارتش و انصارالله روز شنبه گذشته با ده فروند پهپاد تهاجمی بزرگتری منبع دخایر نفتی عربستان موسوم به «الشیبه» واقع در جنوب شرق این کشور و در نزدیکی مرز امارات را هدف قرار داد.

حوزه نفتی و پالایشگاه «الشیبه» بزرگترین ذخایر استراتژیک عربستان سعودی را در خود جای داده است و ظرفیت ذخیره بیش از یک میلیارد بشکه را دارد(جزئیات بیشتر).

سخنگوی ائتلاف سعودی در ادامه نشست خبری خود به تحولات عدن اشاره کرد و خواستار همکاری همه طیف‌ها و جریان‌های یمنی برای عبور از بحران عدن شد.

وی تاکید کرد که «ما خواستار آتش بس در عدن شدیم و از شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) می‌خواهیم که به پای میز مذاکره بنشیند».

این در حالی است که «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه در مراسم روز ولایت در صنعاء گفت که «با فروپاشی ائتلاف سعودی متشکل از هفده کشور، اکنون فقط یک یا دو کشور عضو آن هستند».

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: «ملت یمن طی چند سال اخیر توانسته جلوی حملات متجاوزان و اقدامات تروریستی آنها بایستد».

وی تاکید کرد که «هفده کشور عضو یک ائتلاف علیه ملت یمن وارد جنگ شده‌اند، اما فروپاشی این ائتلاف آغاز شده و اکنون یک یا دو کشور عضو آن هستند که آنها را هم شکست خواهیم داد»