ارتش سوریه بر جاده بین‌المللی «دمشق-حلب» تسلط پیدا کرد

گروه جهان الف،   3980528167 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر» سوریه -نزدیک به معارضان- گفت که ارتش این کشور با تسلط بر جاده بین‌المللی «دمشق-حلب»، راه ارتباطی نیروهای ترکیه برای حمایت لجستیکی از عناصر مسلح را بست.

به گزارش فارس، گروه معارض موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر» سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای سوری روز دوشنبه موفق شدند کنترل جاده بین‌المللی «دمشق-حلب» را در دست خود بگیرند.

 

گروه معارض سوری تاکید کرد که ارتش سوریه با تسلط بر این جاده مهم، راه ارتباطی نیروهای ترکیه برای حمایت لجستیکی از عناصر تروریستی را مسدود کرد.

 

شبکه العربیه به نقل از معارضان گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه با بازپس‌گیری جاده دمشق به حلب، عملا بر شمال خان شیخون واقع در جنوب استان ادلب تسلط پیدا کردند.

اهمیت آزادسازی خان شیخون به دلیل موقعیت ارتباطی آن است که شرق و غرب و شمال ادلب را می‌تواند به هم متصل کند و تسلط بر آن راه را برای آزادی شهر مهم معرة النعمان نیز باز کرده است و نیروهای ارتش سوریه با تسلط بر شهر معره النعمان، جاده ارتباطی بین‌المللی استان حلب به دمشق را بازگشایی کردند.

آزادسازی خان شیخون، گام نخست برای بازگشایی مسیر بین پایتخت اقتصادی سوریه (حلب) با پایتخت سیاسی این کشور (دمشق) است. اما از نظر نظامی، باعث خواهد شد که ارتش سوریه به راحتی بتواند به سمت شمال یعنی «کفرسجنة» و «معرة النعمان» پیشروی کند؛ منطقه‌ای که حلقه وصل مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب است.