هنیه: آماده گفت‌وگوی غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی هستیم

گروه جهان الف،   3980527224

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که این جنبش آماده گفت‌وگوی غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی در خصوص آزادی اسرای فلسطینی است.

به گزارش فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز یکشنبه در دیدار با سرشناسان و اهالی شهر دیرالبلح واقع در مرکز غزه، بر آمادگی جنبش مزبور برای مذاکره با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

اسماعیل هنیه گفت که «حماس این آمادگی را دارد که در خصوص آزادی اسرای فلسطینی به صورت غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی مذاکره کند».

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خطاب به اسرای فلسطینی گفت که «مقاومت شما را رها نخواهد کرد و روزی فرا می‌رسد که شما را آزاد خواهیم کرد».

وی خاطرنشان کرد، «حماس خواستار ایجاد روابط متعادل با همه کشورهای عربی و اسلامی از جمله عربستان،‌ ایران، مصر و اردن است».

هنیه افزود:«از حق بازگشت به وطن کوتاه نخواهیم آمد و گذشت زمان باعث نخواهد شد این حق فلسطینینان تضییع شود».

وی در ادامه بر ضرورت «مقابله با تلاش‌ها برای نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه از طریق عادی سازی روابط و توطئه‌‌های اقتصادی» تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که «ماموریت ما تقویت وحدت مواضع گروه‌های فلسطینی غزه و کرانه باختری اعم از حماس، فتح، جهاد اسلامی و جبهه مردمی در مخالفت با معامله قرن است».

اسماعیل هنیه اظهار داشت که «حماس آماده انجام هر اقدامی برای تقویت وحدت ملی فلسطین است. وی از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دعوت کرد به غزه بیاید یا به قاهره برود تا در آنجا مساله وحدت ملی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.