توصیه حجت الاسلام قرائتی به منبری‌ها

گروه اجتماعی الف،   3980527183

مدیران شبکه قرآن و معارف سیما باحضور در ستاد اقامه نماز کشور با حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس این ستاد و استاد و مفسر قرآن کریم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس مدیران شبکه قرآن و معارف سیما باحضور در ستاد اقامه نماز کشور با حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس این ستاد و استاد و مفسر قرآن کریم دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به مهجوریت قرآن کریم گفت: ما باید این مهجوریت را باور کنیم، قرآن در جامعه نیامده است و دکور است، قرآن به عنوان مکتب مطرح نیست که مثلاً عروس و داماد آغاز زندگیشان بر اساس قرآن باشد و استفاده‌های دکوری از آن می‌کنیم مثلاً در کیف عروس، بالاسر مسافر و... . اول از همه باید استغفار کرد و بعد با توسل به خدا و جدی گرفتن این کتاب آسمانی آن را از مهجوریت در آورد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ماندگاری، عدم مقایسه با دیگر شبکه‌های سیما، استفاده از اجزای قرآنی، تهیه و تولید برنامه‌های کوتاه با بیان روان و آسان و تفسیر آیاتی که عموم مردم با آنها انس دارند را رمز موفقیت این شبکه در ادامه راه برشمرد.

وی همچنین با توجه به نزدیک بودن ایام محرم و صفر، توصیه‌های هم به وعاظ و منبری‌های مجالس مختلف عزاداری داشت و عنوان کرد: بر اساس آیه «لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ» اصل منبر وعاظ باید قرآن باشد و از قرآن بگویند و در کنار آن به شعر، روضه، خاطره، تحلیل سیاسی و ... بپردازند.

این مفسر قرآن با اشاره به اینکه آیا عزاداری و روضه‌خوانی در قرآن آمده است یا خیر، اظهار داشت: در زمان جاهلیت کافران دختران خود را زنده به گور می‌کردند و خداوند متعال برای عزاداری و روضه‌خوانی این دختران بی‌گناه سوره مبارکه تکویر را فرستاد که با تدبر در آن می‌شود گفت که خدا برای آن دختران بی‌گناه روضه خوانده است.

در ابتدای این جلسه جواد شیخ اکبری ضمن ارائه گزارشی از میزان بیننده و چگونگی تهیه و تولید برنامه‌ها، از حجت‌الاسلام قرائتی خواست تا در فصل جدید فعالیت شبکه قرآن و معارف سیما مانند گذشته همراه این شبکه باشند و کاری نو با محوریت تفسیر آیات قرآن کریم تولید شود که با موافقت این استاد قرآن همراه بود.