دلیل نمایندگان مجلس برای امضای طرح آذربایجان‌مرزی چه بود؟/عزل نماینده خوی از ریاست مجمع نمایندگان استان

گروه سیاسی الف،   3980527153

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: به نمایندگان امضاء کننده طرح آذربایجان‌مرزی گفته شده بود که این طرح به منظور ایجاد منطقه آزاد در خوی است.

روح‌الله حضرت‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس در ارومیه، با اشاره به موضوع« طرح آذربایجان مرزی به مرکزیت خوی» و از حد نصاب افتادن آرای نمایندگان اظهار کرد: معلوم نیست هدف آقای سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی از این طرح چه بوده است.

وی تصریح کرد: امروز بنده و آقای نادر قاضی‌پور دیگر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی هر دو با هم به سراغ نمایندگان امضاءکننده رفتیم تا امضاهای خود را پس بگیرند و زمانی که دلیل امضای این طرح از آنها سوال شد عنوان کردند که ما در موضوع تقسیم آذربایجان‌غربی، امضاء نداده بلکه به ما گفته شده که این طرح به منظور ایجاد منطقه آزاد است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین بنده و آقای قاضی‌پور اصل موضوع را به نمایندگان امضاءکننده توضیح داده و آنها نیز امضاهای خود را پس گرفتند.

وی بیان کرد: پس از اینکه نمایندگان رای خود را پس گرفتند و امضاها از حد نصاب افتاد، آقای کبیری نماینده خوی بسیار ناراحت شده و بر علیه شخص بنده نطق کردند و گفتند که آنها نمایندگان را تهدید و تحریک کرده‌اند.

حضرت‌پور اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی با چند استان هم‌مرز است، هم اکنون زمان اتحاد و همدلی است نه اینکه با برخی طرح‌های تفرقه افکن، نمایش انتخاباتی از سوی نمایندگان صورت گیرد و نباید به خاطر منافع شخصی، طرحی را به مجلس آورند و بهتر است به پیشرفت استان فکر کنند.

وی با اشاره به عزل سیدتقی کبیری از ریاست مجمع نمایندگان استان گفت: تمامی نمایندگان استان پس از این طرح، تصمیم بر عزل ایشان گرفته و آقای شهروز برزگر از سلماس رئیس جدید مجمع نمایندگان استان شد.