واکنش آیت‌الله مقتدایی به انتساب اظهاراتی به وی درباره آیت‌الله یزدی

گروه سیاسی الف،   3980527139 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیت‌الله مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز با انتشار تکذیبه‌ای به انتشاب خبری به خود درباره آیت‌الله یزدی واکنش نشان داد.

واکنش آیت‌الله مقتدایی به انتساب اظهاراتی به وی درباره آیت‌الله یزدی

به گزارش الف، در پی انتساب و انتشار خبری به نقل از قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در فضای مجازی؛ آیت‌الله مرتضی مقتدایی در یادداشتی این خبر را تکذیب کرد.

متن یادداشت ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی انتشار اخباری در فضای مجازی به نقل از اینجانب در مورد مسائل اخیر، بدین وسیله به اطلاع می رساند هرگونه خبر منتسب به این جانب در  موارد مذکور تکذیب می گردد.

مرتضی مقتدایی

***

گفتنی است روز گذشته خبرگزاری دولتی ایرنا، با انتشار خبری مدعی شده بود که آیت‌الله مرتضی مقتدایی درباره انتقاد آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین از آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس سابق قوه قضاییه گفته است: در مردادماه جلسات جامعه مدرسین تعطیل است. ما از یک هفته قبل از مرداد اصلاً جلسه نداشتیم. آقای یزدی این گونه مطالب را که در ذهنشان بود گاهی در جلسات جامعه مدرسین مطرح می‌کردند و حالا علنی آن را بیان کرده‌اند. اگر با من مشورت می‌شد می‌گفتم طرح علنی این مسائل به مصلحت نیست، ولی حالا خودشان صلاح دیدند. ولی من در این قضیه به‌طورکلی وارد نمی‌شوم.

ایرنا در ادامه خبر آورده: به‌تازگی آیت‌الله یزدی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو حقوقدان شورای نگهبان در دیدار با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم گفته: فلانی می‌گوید آگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی مؤثر نبود، چه رسد که نجف بروید. رئیس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده، دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! آیا ارث پدرت بود؟ از کجا آوردی ساختی؟

لازم به ذکر است، چندی پیش خبری در فضای مجازی منتشرشده بود مبنی بر اینکه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به رهبری اعلام کرده که قصد هجرت به نجف را دارد، ولی کمی بعد روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، نگارش این نامه توسط آملی لاریجانی را تکذیب کرد.

در همین زمینه، حجّت‌الاسلام حمزه قربانی، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز گذشته در گفت‌وگو با فارس درباره متنی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، منتسب شده است، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که تنها مرجع اخبار مربوط به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین، پایگاه اطّلاع‌رسانی این تشکل است. سخنانی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و تنها مرجع معتبر در این زمینه، پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین است.