جان باختن ۱۳ نفر از حجاج در حج۹۸

گروه اجتماعی الف،   3980527116

معاون عملیات حج تمتع مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: از آغاز عملیات حج تاکنون، ۱۳ زائر در مکه و مدینه به دلیل بیماری جان باخته اند.

جان باختن ۱۳ نفر از حجاج در حج۹۸

به گزارش مهر، محمودرضا فقیهی با اشاره به اینکه زائرین بیمار از فرودگاه جده به ایران منتقل شدند، افزود: این زائرین با نظر کمیسیون اعزام مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و با هماهنگی ستاد حج و زیارت مکه مکرمه برنامه ریزی انتقال این بیماران روز جمعه ۲۵ مرداد تعیین شد.  

وی افزود: این زائرین به دلایل بیماریهای مختلف و ناتوانی جسمانی با نظر کمیسیون اعزام به همراه ۶ پزشک و پرستار از فرودگاه جده با هواپیمایی جمهوری اسلامی به ایران اعزام شدند.

فقیهی اظهار کرد: هر چند تعداد مراجعات حجاج به مراکز درمانی بعد از ایام تشریق تاحدودی افزایش یافته است اما مراجعین عمدتا به علت سرماخوردگی و گرفتگی عضلات و ... خواستار دریافت خدمات درمانی هستند.  

معاون عملیات حج تمتع مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: کادر پزشکی اعزامی به سرزمین وحی تا پایان عملیات حج آماده ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائرین است.  

فقیهی گفت: از آغاز عملیات حج تاکنون، ۱۳ زائر در مدینه منوره و مکه مکرمه جان باختند، که بیشترشان مشکلات بیماری‌های قلبی و ریوی داشته اند.