جانسون: پارلمان نمی‌تواند مانع برگزیت شود

گروه جهان الف،   3980527074

نخست وزیر انگلیس به رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان خواهد گفت که پارلمان انگلیس نمی‌تواند مانع خروج این کشور از اتحادیه اروپا شود.

به گزارش تسنیم، روزنامه ساندی تلگراف نوشت: بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس بر این باور است که در صورت عدم دستیابی به توافق برگزیت، پارلمان بریتانیا نمی تواند مانع برگزیت بدون توافق شود.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که جانسون پیش از این اعلام کرده بود که لندن آماده خروج از اتحادیه اروپا حتی بدون توافق خواهد بود، اکنون به نظر می رسد وی قصد دارد برای آلمان و فرانسه ضرب الاجل تعیین کند تا پاریس و برلین به توافق نهایی بر سر برگزیت با لندن دست یابند.

ساندی تلگراف افزود: جانسون در سفر روزهای آینده به پاریس و برلین قصد دارد به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هشدار دهد که پارلمان انگلیس نیز نمی تواند مانع خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا شود.

این روزنامه افزود: بوریس جانسون قصد دارد برای شرکای اروپایی خود ضرب الاجل دو ماهه‌ای را برای دستیابی به توافق برگزیت تعیین کند، توافقی که هم مورد تایید دولت و هم پارلمان انگلیس باشد و در غیر این صورت بریتانیا 31 اکتبر یعنی 9 آبان ماه از اتحادیه اروپا بدون توافق خارج خواهد شد.

بوریس جانسون وعده داده است تا بریتانیا را در روز 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. این در شرایطی است که برخی از نمایندگان محافظه کار تهدید کرده اند که برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، علیه وی رای خواهند داد.

جانسون پیش از این تهدید کرده است که حتی حاضر است پارلمان انگلیس را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند مانع از مخالفت نمایندگان پارلمان با برگزیت بدون توافق شود.