جزئیات تازه از ماهواره پارس یک

گروه اقتصادی الف،   3980527068

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه مدل پیش پروازی ماهواره عملیاتی «پارس یک» آخرین مراحل طراحی خود را می گذراند، گفت: پیش بینی می شود این ماهواره در آذرماه تحویل وزارت ارتباطات شود.

به گزارش مهر، حسین صمیمی با اشاره به اقدامات پژوهشگاه فضایی ایران در ساخت ماهواره هایی با کاربرد سنجش از دور، گفت: ماهواره های سنجشی با عنوان پارس ۱ و ۲ و ... نامگذاری شده اند که ساخت ماهواره «پارس یک» هم اکنون در پژوهشگاه فضایی ایران در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه مدل پیش پروازی ماهواره «پارس یک» آخرین مراحل طراحی و ساخت را می گذراند، گفت: امیدواریم این ماهواره تا آذرماه امسال آماده تحویل به وزارت ارتباطات شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ماهواره عملیاتی «پارس ۲» نیز گفت: ماهواره «پارس ۲ »، الگوی مشارکت همه جانبه دانشگاه ها و شرکتهای خصوصی را در پی خواهد داشت و پژوهشگاه فضایی ایران این الگو را با تعامل با سازمان فضایی ایران طراحی می کند. در صورت موافقت سازمان فضایی ایران همکاری برای ساخت این ماهواره با دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه هنوز رسما آغاز نشده است، افزود: یک سری دانشگاهها مثل دانشگاه امیرکبیر، علم و صنعت و شریف در این پروژه همکاری خواهند داشت اما ما علاقه‌مندیم این دایره همکاری وسیع تر شود و دانشگاههای بیشتری در این پروژه همکاری داشته باشند چرا که در این پروژه به طور قطع یکسری چالش های فنی وجود دارد که نیاز به کارهای پژوهشی دانشگاهها است.

صمیمی گفت: پروژه ماهواره عملیاتی سنجش از دور «پارس ۲» پروژه ای ترکیبی از کارهای مختلف است و ما اصرارمان این است که طیف دانشگاه های بیشتری را در حوزه‌های مختلف درگیر این پروژه کنیم.

به گفته وی، ماهواره «پارس ۲» نسبت به «پارس یک» قدم به قدم از نظر رزولوشن تصاویر، طول عمر و عملکرد، بهبود پیدا خواهد کرد و عملیاتی تر می شود.