ثواب زیارت حضرت علی (ع)

گروه فرهنگی الف،   3980527037 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
ثواب زیارت حضرت علی (ع)

یکی از سفارش‌های راهبردی امامان شیعه، برای بشر قرن بیست و یکم در خستگی دنیای ماشینی امروز «زیارت» است. پناه جستن به حرم های مطهر اهل بیت (علیهم السلام) از سویی سبب شستشوی روح و جان آدمی از پلیدی گناه است. امام رضا (ع) می‌فرماید: «هر یک از امامان معصوم بر گردن دوستان و شیعیان خود پیمان و عهدی دارند و وفای کامل به آن پیمان و ادای نیکوی آن عهد، زیارت مزارهای مطهر آنان است، پس هرکس از سر میل و رَغبت به زیارت و تصدیق آنچه آنان گرایش داشتند به زیارت بشتابد، روز قیامت اهل‌بیت (ع) شفیعان او خواهند بود».

ابو وهب قصرى نقل کرده که داخل مدینه شده نزد امام صادق علیه‌السّلام رفته و گفتم: فدایت شوم خدمت شما رسیدم ولى به زیارت قبر امیرالمؤمنین علیه‌السّلام نرفته‌ام. حضرت فرمودند: بد کارى کردى اگر از شیعیان ما نبودى به تو نگاه نمى‌کردم، چرا زیارت نکردى کسى را که خداوند با فرشتگان زیارتش مى‌کنند، و انبیاء و مؤمنین زیارتش می‌کنند؟

عرض کردم: فدایت شوم این را نمی‌دانستم. حضرت فرمودند: بدان که امیر المؤمنین علیه‌السّلام نزد خدا از تمام ائمه علیهم‌السّلام افضل است و ثواب اعمال ایشان براى آن حضرت (نیز) منظور مى‌شود در حالى که ائمّه علیهم‌السّلام به مقدار اعمالشان فضیلت و برترى داده مى‌شوند.

کامل الزیارات، ص 38