۱۰۲ کشته و مصدوم در تصادفات خراسان جنوبی

گروه حوادث الف،   3980527029

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: در هفته‌ای که گذشت ۹۵ تصادف در جاده‌های خراسان‌جنوبی به وقوع پیوست که پنج مورد این تصادفات منجر به فوت شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، علیرضا رضایی اظهار داشت: هفته گذشته پنج تصادف منجر به فوت در جاده‌های خراسان‌جنوبی رخ داده که متأسفانه موجب فوت پنج نفر شده است.

وی افزود: همچنین طی هفته گذشته 53 تصادف جرحی در خراسان‌جنوبی به وقوع پیوسته که منجر به مجروح شدن 97 نفر شد و 34 تصادف خسارتی نیز داشته‌ایم و در مجموع 95 تصادف در خراسان‌جنوبی به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی بیان کرد: 46 درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، 48 درصد در جاده‌های روستایی و 6 درصد تصادفات نیز در جاده‌هایی فرعی رخ داده است.

رضایی ادامه داد: قابل ذکر است که 46 درصد تصادفات هفته گذشته واژگونی و خروج از جاده بوده است و 30 درصد تصادفات در روز پنج‌شنبه و جمعه رخ داده است.

وی درباره علل عمده تصادفات نیز گفت: کارشناسان 37 درصد تصادفات را عدم توجه به جلو و 23 درصد را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه تشخیص داده‌اند که بیشترین ساعات تصادف نیز 14 الی 20 شب گزارش شده است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی یادآور شد: کل تخلفات هفته گذشته در جاده‌های برون‌شهری استان 10 هزار و 529 مورد و تخلفات حادثه‌ساز 552 مورد بوده است که رانندگان متخلف اعمال قانون شده‌اند.

رضایی با بیان اینکه طی هفته گذشته 52 خودرو و 146 موتورسیکلت توقیف شده است؛ از هموطنان خواست با رعایت اصول ایمنی به هنگام رانندگی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، جان اعضای خانواده خود و دیگران را در معرض خطر مرگ قرار ندهند.