حکم انفصال عضویت مقدری تایید شد

گروه اجتماعی الف،   3980527026 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

حکم انفصال مهدی مقدری از عضویت در شورای اسلامی شهر اصفهان در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.

حکم انفصال عضویت مقدری تایید شد

به گزارش فارس، روابط عمومی سازمان عدالت و آزادی از تأیید حکم انفصال مهدی مقدری از عضویت در شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد.

در این خبر آمده است شعبه یک دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان پس از اعتراض مهدی مقدری به حکم دادگاه بدوی، حکم قطعی نماینده شورای شهر اصفهان در خصوص عناوین اتهامی تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی را صادر کرد.

بر این اساس، حکم یک سال حبس تعزیری مقدری به اتهام تشویش اذهان عمومی به مدت ۵ سال تعلیق شد اما مجازات‌های تکمیلی آن شامل ٢ سال انفصال از عضویت در شورای اسلامی شهر اصفهان، ٢ سال ممنوعیت حضور در احزاب و ٢ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی به تایید دادگاه تجدیدنظر رسید؛ از این رو، مهدی مقدری از شورای شهر اصفهان کنار گذاشته شد.

همچنین، در بخش دیگر حکم دادگاه تجدیدنظر، حکم دادگاه بدوی پرونده حمایت توییتری از کنش‌گران محیط‌زیستی که مبتنی بر تبرئه مقدری بود، مجددا تأیید شد.

بر این اساس شورای اسلامی شهر اصفهان و فرمانداری شهرستان اصفهان باید در اولین فرصت بر اساس قانون نسبت به ورود عضو علی‌البدل شورای شهر (رضا امینی) به عنوان این عضو منفصل شده برای ۲ سال باقی مانده از عمر شورای پنجم اقدام کنند؛ به این ترتیب پس از انصراف عباس مقتدایی به عنوان نخستین عضو علی‌البدل، با حضور امینی به عنوان رئیس اصولگرای شورای شهر اصفهان در دوره گذشته، ترکیب تمام اصلاح‌طلب ۱۳ نفره شورای شهر دوره پنجم دست‌خوش تغییر می‌شود.