پارلمان عراق به دنبال ممنوعیت پرواز جنگنده‌های آمریکا

گروه جهان الف،   3980526208

یکی از نمایندگان پارلمان عراق گفت که کمیسیون امنیت و دفاع این کشور، قصد دارد لایحه ممنوعیت پرواز جنگنده‌های آمریکا در آسمان عراق را به تصویب برساند.

به گزارش فارس، «مهد تقی الآمرلی»، نماینده پارلمان عراق و عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان این کشور گفت که برخی از نمایندگان عراقی قصد دارند لایحه ممنوعیت پرواز جنگنده‌های ائتلاف بینن‌المللی به رهبری آمریکا را تصویب کنند.

این نماینده عراقی شنبه (۲۶ مرداد) در مصاحبه با پایگاه خبری «موازین نیوز» گفت که این کمیسیون تلاش خواهد کرد در فصل جدید بازگشایی پارلمان، این لایحه را که خواهان ممنوعیت پرواز جنگنده‌های آمریکا در آسمان عراق است، تصویب کند.

او گفت که این گام بعد از آن اتخاذ می‌شود که پرواز جنگنده‌ها در عراق به منبع نگرانی برای دولت و نیروهای الحشد الشعبی عراق به ویژه به دنبال حوادث اخیری که در پایگاه‌ها و پادگان‌های روی داده، تبدیل شده است.

هفته گذشته رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «الصقر» واقع در جنوب بغداد، پایتخت عراق خبر دادند که بر اثر آن، یک نفر کشته و ۲۹ تن زخمی شدند. این پایگاه متعلق به سازمان الحشد الشعبی عراق بود.

برخی منابع در عراق انفجارها در این پایگاه را به افزایش دمای هوا و وقوع آتش‌سوری طبیعی ربط دادند و برخی دیگر نیز مدعی شدند که این انفجارها عامل خارجی، از جمله شلیک خمپاره یا حملات هوایی داشته است.

دولت عراق بعد از این حادثه اعلام کرد که پرواز همه جنگنده‌ها باید با هماهنگی بغداد صورت گیرد، در غیر این صورت پدافند هوایی عراق با آن‌ها به عنوان متجاوز و دشمن تعامل خواهد کرد