ذوالنور: دخالت کشورهای ثالث خللی در روند رو به رشد ایران بوجود نخواهد آورد

گروه ورزشی الف،   3980526205

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا همچون گذشته ایستادگی می کند و دخالت کشورهای ثالث هیچگونه خللی در روند رو به رشد و پیشرفت نظام ایران بوجود نخواهد آورد.

به گزارش خانه ملت،  عبدالعزیز مونیرو، رئیس گروه دوستی پارلمانی غنا و ایران ظهر امروز (شنبه، ۲۶ مردادماه)  با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

ذوالنوری در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا از دوران سلطه و استبداد عبور کرده و در حال حاضر به عنوان کشورهای مستقل در مسیر رشد و توسعه خود گام برمی‌دارند.

وی افزود: جمهوری غنا بعد از استقلال خود در معادلات بین‌المللی نقش بسزایی ایفاده نموده که نمونه برجسته آن طرح ایده ایجاد جنبش غیرمتعهدها بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود افزود: جمهوری اسلامی ایران اولویت‌ زیادی برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی به ویژه غنا قائل است و در این راستا از توسعه و تقویت همکاری‌ فی‌مابین در زمینه‌ صنایع و معادن، کشاورزی، صنایع دارویی، حمل و نقل، بهداشتی و درمانی و خدمان فنی و مهندسی و... استقبال می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان ایران و غنا حجم مبادلات تجاری رضایت بخش نیست و انتظار می‌رود که پارلمان غنا در رفع موانع احتمالی جهت ارتقا و توسعه آن تسهیل و تسریع نماید.

ذوالنوری در پایان این دیدار با تاکید بر یکجانبه‌گرایی آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران که ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچون گذشته ایستادگی خواهد کرد و دخالت کشورهای ثالث هیچگونه خللی در روند رو به رشد و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران بوجود نخواهد آورد.

وی افزود: این موضع مستقل و قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی می‌تواند در تحقق اهداف جنبش غیرمتعهدها که غنا در پیدایش آن تاثیرگذار بوده است کمک نماید.

عبدالعزیز مونیرو، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری غنا و جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این دیدار با اشاره به استقبال مجلس و دولت غنا از تقویت روابط فیمابین گفت: غنا به دنبال توسعه همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجاری و اقتصادی است و نیز خواهان همکاری در زمینه‌های مختلفی همچون کشاورزی، مواد غذایی، خدمات فنی و مهندسی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و... که جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خوبی داشته است هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جمهوری غنا به دنبال تحکیم و تعمیق روابط اقتصادی با کشور دوست خود ایران است و از هرگونه اقدامی که منجر به رشد و تقویت روابط دو کشور شود استقبال می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری غنا و جمهوری اسلامی ایران در پایان این دیدار افزود: پارلمان غنا از هیچ تلاش و کوششی برای کمک به گسترش مراودات تجاری و اقتصادی میان ایران و غنا دریغ نخواهد کرد.