آغاز روند کاهش محدودیت‌ها در کشمیر

گروه جهان الف،   3980526089

مقامات کشمیر امروز (شنبه) برقراری مجدد سرویس خطوط ثابت تلفن را پس از حدود دو هفته قطعی آغاز کردند.

آغاز روند کاهش محدودیت‌ها در کشمیر

به گزارش ایسنا، شهید اقبال چودری، مدیر منطقه کشمیر اظهار کرد، محدودیت‌ها در اکثر مناطق در حال برداشته شدن هستند و ادارات دولتی امروز باز خواهند بود.

وی افزود، مواد غذایی و دیگر کالاها "به وفور" در دسترس هستند.

پلیس کشمیر در توییتر نوشت، محدودیت‌های رفت و آمد مردم در چندین بخش کاهش یافته و "وضعیت آرام باقی مانده است".

نیروهای امنیتی که این منطقه را تحت پوشش قرار داده‌اند، در پی اعتراضات مردمی پس از نماز جمعه در وضعیت هشدار باقی مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای امنیت سازمان ملل پس از چندین دهه بنا به درخواست چین و پاکستان نشستی برای رسیدگی به موضوع کشمیر برگزار کرد که پشت درهای بسته تشکیل شد.

سفیر چین در سازمان ملل پس از این نشست اظهار کرد که اعضای شورای امنیت معتقدند، هند و پاکستان باید از انجام اقدامات یک جانبه در خصوص کشمیر خودداری کنند تا بر تنش‌های موجود در این منطقه افزوده نشود.

همچنین دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با عمران خان، نخست وزیر پاکستان درباره اهمیت کاهش تنش‌ها در کشمیر از طریق مذاکره هند و پاکستان صحبت کرد.

به گفته وزیر امور خارجه پاکستان، ترامپ در این تماس تلفنی گفته است که با نارندرا مودی، نخست وزیر هند نیز در این خصوص گفتگو خواهد کرد.

یک مقام ارشد هندی در کشمیر پیشتر گفت، مدارس این منطقه از روز دوشنبه دایر خواهند بود و حمل و نقل عمومی به تدریج و پس از ارزیابی شرایط امنیتی برقرار خواهد شد.