وزیر کشور: باید کاری کنیم که مردم دغدغه آزادی و عدالت نداشته باشند

گروه سیاسی الف،   3980526016

رحمانی فضلی گفت: ما وظیفه داریم تا کاری کنیم که انسان‌ها در جامعه مشکلات اقتصادی و دغدغه تامین زندگی، آزادی و عدالت را نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم افتتاحیه بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما در بجنورد خراسان شمالی افزود: بنای این جشنواره از چندین سال گذشته، گذاشته شده است، ظرفیت بسیار خوبی است و توانسته بسیار موثر واقع شود.

وی با اشاره به این‌که اقتضای عقل و فطرت بشری به خیر، زیبایی و حقیقت است، ادامه داد: این سه اصل میان فطرت و عقل مشترک است.

وی اظهار کرد: ذات انسان کمال‌گراست، انسان توسط خدا خلق شده است و آفرینش آن عبث نیست، بنابراین موضوع کمال‌گرایی در انسان دیده و گذاشته شده و تمامی امکانات برای رسیدن به این هدف از جمله مسیر، راهنما، دستورالعمل و شریعت نیز فراهم شده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: خداوند همچنین در درون انسان‌ها فطرت و عقل نیز قرار داده که منطبق بر اصول ذکر شده است.

وی با طرح این سوال که آیا ثروت، قدرت، مادیات و ... می‌تواند کمال انسان را پوشش دهد؟ گفت: آن چیزی که می‌تواند انسان را بالا ببرد و در مسیر کمال قرار دهد، عقل، زیبایی، مصلحت و حقیقت است که اوج کمال‌گرایی است.

وی افزود: این امر به آن معناست که اگر در مسیر زیبایی، حقیقت، خیر و ... حرکت کنیم در مسیر کمال هستیم و اگر نگاه ما بر این باشد که زیبایی را ببینیم و خلق زیبایی کنیم، همه جامعه را زیبا کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که یکی از تعاریف مهم هنر، خلق زیبایی است، ادامه داد: خوشا به‌حال هنرمندان که خلق زیبایی می‌کنند و آن یکی از بزرگ‌ترین ابعاد شکرگزاری انسان است.

وزیر کشور اظهار کرد: اگر نگاه‌مان بر این باشد که کار و فعالیت‌های‌مان مبتنی بر خیر باشد این نگاه، نگاهی عقلانی و فکری است و اگر نگاه‌مان بیان حقیقت و دفاع از آن باشد، به طور حتم در مسیر کمال حرکت کرده‌ایم و تمامی آن‌ها شاید در جامعه هنری، بهتر پاسخ داده شود.

وی تاکید کرد: اکنون در جامعه‌ای زندگی می کنیم که سراسر زیبایی است، انسان‌هایی مومن که در مسیر شدن حرکت می‌کنند و در مراحل مختلف انقلاب تمام هستی خود را داده‌اند و انسان‌هایی هستند که با عبادت اوج بندگی خود را به خدا نشان می‌دهند. بنابراین وظیفه ما در حوزه سیاست این خواهد بود که سیاست را ابزاری بدانیم برای اعتلای انسان‌های جامعه و امنیت را پدیده‌ای بدانیم که به انسان‌ها آرامش دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم تا کاری کنیم که انسان‌ها در جامعه مشکلات اقتصادی و دغدغه تامین زندگی، آزادی و عدالت را نداشته باشند.

وی گفت: مردم ایران خوب و عزیز هستند، در هر زمان که لازم بوده پای کار بوده‌اند و امروز اگر در دنیا به‌رغم تمامی این تهدیدات و توطئه‌ها می‌توانیم روی پای خود بایستیم و مسیر شدن که مسیر استقلال، آزادی و توسعه است را بپیمایم. به دلیل وجود همین مردم است که حقیقت را دوست دارند و مصلحت را می‌پذیرند.

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این مراسم گفت: خراسان شمالی بهشت سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: این استان به واسطه موقعیت جغرافیایی که دارد یکی از استان‌هایی است که به خوبی گام‌های بلند توسعه را با شتاب برمی‌دارد.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی، منابع طبیعی و خدادادی موجود در خراسان شمالی و همچنین وجود مردم خوب این منطقه از مهمترین شاخص‌های حرکت سریع برای رسیدن به توسعه پایدار و همه‌جانبه است.

شجاعی اظهار کرد: علاوه بر آن انسجام، هم‌افزایی و مشارکت بالایی میان مسئولان و اجزای حاکمیت این استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: تمامی عوامل ذکر شده موجب شده است تا نرخ بیکاری در این استان از ۱۰.۴ به ۷.۹ درصد برسد و از سوی دیگر فضای کسب و کار بهتر شود و از نظر میزان رشد فضای کسب و کار خراسان شمالی رتبه چهارم را دارد و پنج رتبه ارتقاء داشته است.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: خراسان شمالی از نظر نرخ مشارکت اقتصادی چهارمین استان است.

وی با اشاره به این‌که وظیفه داریم در این شرایط و تحریم‌های سنگین با تلاش و کوشش و با جدیت قدم‌های‌مان را برای رفاه مردم برداریم، گفت: شرایط فعلی کشور بر کسی پوشیده نیست اما به‌رغم همه تهدیدات، به واسطه وجود قدرتی به نام مردم، خون شهداء، حضور مقتدرانه نیروهای مسلح و تدابیر مقام معظم رهبری، گام‌ها را با عزت، سربلندی و افتخار برمی‌داریم.

شجاعی افزود: رسانه‌های خراسان شمالی از نظر کمی رتبه ۳۰ کشوری را دارند اما اصحاب رسانه این استان بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی و ... با فهم بالا از مسائل با رشد و بالندگی در حال فعالیت هستند و به عقیده بنده آن‌ها در جایگاه نخست به لحاظ کیفیت قرار دارند و موجب دلگرمی‌اند.