امام جمعه مشهد: به دنبال پیدا کردن مقصر در برجام نیستیم

گروه سیاسی الف،   3980525089

امام جمعه مشهد گفت: ایران در زمینه برجام به تعهدات خود عمل کرد ولی کشورهای دیگر به تعهدات خود عمل نکردند و ما اکنون به عنوان یک تجربه به آن می نگریم و نه پیدا کردن مقصر.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: چهار سال در مذاکره برجام علاف شدیم و اکنون شاهد هستیم تحریم ها بیشتر شده و مشکلات حل نشده است.
وی اظهار داشت: آمریکا با خروج از برجام آبرویی در دنیا ندارد و شورای عالی امنیت ملی نیز در مقابل این بدعهدی آمریکا مراحلی را در نظر گرفته که باید تا انتها ادامه داد و با این روش انتخابات آمریکا در ۲ سال دیگر شکست خواهد خورد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شورای عالی امنیت ملی کشور سه گام در این زمینه طراحی کرده که تاکنون دو مرحله آن انجام شده است.

وی افزود: باید به دستور رهبری گوش دهیم، ما ائمه و ولی داریم که نسخه عملیاتی ما توسط ائمه در سیره و عمل آنها دیده شده است و باید به آنها اقتدا کنیم و بر همین اساس باید برنامه ای داشته باشیم که تحریم دشمن را بی تاثیر کند.

وی با بیان اینکه امام (ع) حجت خداست اظهار داشت: مسئله ولایت قابل هضم در خلافت نیست و رفتار امام جواد (ع) و امام هادی (ع) باید برنامه امروز ما باشد زیرا سیره و روش تمام ائمه زنده کننده جریان زندگی دینی و ولایی مردم است.

آیت الله علم الهدی گفت: روش ائمه (ع) این بود که برای حل مشکلات به سراغ دشمنان نروند بلکه خود برنامه مستقلی را در مقابل آنها اجرا کنند.
وی افزود: اکنون نیز باید با روش ائمه (ع) در مقابل دشمنان عمل کرده و نباید بر اساس برنامه دشمنان رفتار کنیم بلکه باید در مقابل دشمنان بایستیم.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: برای مقابله با توطئه دشمن دو نظریه وجود دارد که روش اول مربوط به رهبری است که با تمام امکانات خود اقتصاد مقاومتی را برپا کنیم تا در مقابل تحریم های دشمن آسیبی نپذیریم که در طول پنج سال گذشته نیز رهبری راهکارها و مولفه های این برنامه را ارائه داده اند.
وی گفت: نظریه مخالف این است که در مقابل تحریم و فشار اقتصادی به سراغ دشمن برویم که در گذشته تجربه شده است و نتیجه آن چند برابر شدن مشکلات است زیرا دشمن با برنامه ای که برای نابودی ما در دست دارد برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کند و زمانی که به سراغ دشمن برویم به توطئه خود بیشتر ادامه خواهد داد.