کاردار هند بار دیگر به وزارت خارجه پاکستان احضار شد

گروه جهان الف،   3980525057

وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به آتشباری به خاک این کشور توسط مرزبانان هندی و جان باختن سه نظامی پاکستانی، کاردار هند را برای دومین بار در دو روز گذشته احضار کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کاردار سفارت هند در اسلام آباد توسط مدیرکل جنوب آسیای این وزارتخانه احضار و مراتب اعتراض پاکستان به تیراندازی‌های نظامیان هندی به خاک این کشور اعلام شد.

'محمد فیصل' ضمن محکوم کردن اقدام هند در تیر اندازی به خاک پاکستان که منجر به جان‌باختن سه نظامی این کشور شد، از دهلی نو خواست تا به آتش بس پایبند باشد.

رسانه های پاکستان روز پنجشنبه به نقل از ارتش این کشور، اعلام کردند: حملات مرزبانان هندی به خاک پاکستان در امتداد خط کنترل مرز کشمیر، منجر به جان باختن سه نظامی پاکستانی شد.

روابط عمومی ارتش پاکستان همچنین از اقدام متقابل نیروهای این کشور برای هدف قرار دادن مواضع طرف هندی خبر داد و مدعی شد: پنج نظامی هند کشته و تعدادی دیگر از نیروهای این کشور زخمی شدند.

ارتش پاکستان اعلام کرد: هند برای انحراف افکار عمومی جهان از اوضاع بحرانی کشمیر، به درگیری‌های مرزی با پاکستان دامن می‌زند.

مرزهای زمینی پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته‌ای در جنوب آسیا در روزهای اخیر شاهد تبادل سنگین آتش بود.

وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه نیز در اعتراض به جان باختن یک غیرنظامی این کشور در پی تیراندازی مرزبانان هندی، کاردار هند در اسلام آباد را احضار کرد.

'عمران خان' نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن هفتاد وسومین سالروز استقلال این کشور، گفت: اسلام آباد اطلاعاتی را در خصوص اقدامات احتمالی هند برای تحریک پاکستان دریافت کرده و ما هشدار می دهیم که در صورت هر گونه تجاوز از سوی هند، پاسخ فوری و قاطعانه بدان خواهیم داد.

به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفند سال گذشته، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی چندماه پیش در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی و تصمیم دهلی نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر، از جمله تنش های سیاسی- نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.