ارتش سوریه به سه کیلومتری خان شیخون رسید

گروه جهان الف،   3980525049 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
ارتش سوریه به سه کیلومتری خان شیخون رسید

ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در شمال غرب این کشور با آزادسازی مناطقی دیگر از استان ادلب به ۳ کیلومتری شهر راهبردی خان شیخون رسید.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای سوری توانستند در سلسله عملیات خود در جنوب ادلب، این منطقه را از حضور آخرین بقایای گروه تروریستی "جبهه النصره" پاکسازی کنند.

پیشروی های چند روز اخیر ارتش سوریه از استان ادلب به سمت جنوب سبب شده تا شمارش معکوس برای کنترل خان شیخون آغاز شود. نیروهای سوری هم اکنون در ۳ کیلومتری شمال غرب خان شیخون مستقر هستند.

خان شیخون پل ارتباطی سه شهر کلیدی سوریه یعنی دمشق، ادلب و حمص به شمار می رود.

ارتش سوریه هفته گذشته در محور شمال حماه و جنوب ادلب پیشروی قابل ملاحظه ای داشت و یکشنبه گذشته توانست شهرک "الهبیط" که حائز اهمیت زیادی است را تحت کنترل خود در آورد.

الهبیط یکی از نخستین قلعه‌های موجود در مسیر منتهی به شهر خان شیخون از محور غربی بوده و از این نظر حائز اهمیت است که راه را به سمت این شهر و جاده اصلی دمشق - حلب باز می کند.

نیروهای سوری قصد دارند با تسلط بر شهر مهم خان شیخون در ادلب، تروریست‌ها را در شمال حماه محاصره و ارتباط آنان را با "ریف ادلب" قطع کنند.

ارتش سوریه حدود دو هفته قبل (۱۴ مرداد) اعلام کرد که تروریست های مورد حمایت ترکیه با هدف قرار دادن غیرنظامیان در مناطق "کاهش تنش" پایبندی خود را به آتش بس زیرپا گذاشته و نیروهای مسلح سوریه قصد دارند عملیات آزادسازی ادلب و دیگر مناطق تحت کنترل تروریست ها را از سر بگیرند.

استان ادلب با سه میلیون جمعیت که در شمال سوریه و همسایگی ترکیه قرار دارد به عنوان آخرین پایگاه تروریست های مسلح در این کشور به شمار می رود.

کارشناسان معتقدند که تسلط کامل دولت و ارتش سوریه بر ادلب به معنای نابودی کامل تروریسم در خاک این کشور است.

در هنگام بحران سوریه بیش از ۷۰ درصد از مناطق این کشور در تصرف گروههای مسلح و تروریست ها قرار گرفت که این وضعیت در سال های اخیر بهبود چشمگیری یافته و اکنون نزدیک به ۸۰ درصد مناطق سوریه با عملیات ارتش و کشورهای دوست این کشور از دست تروریست ها آزاد و اقداماتی برای بازسازی و بازگشت زندگی به روال عادی در جریان است.