رئیس قوه قضائیه: اجرای عدالت هدف نهایی حکومت اسلامی/عدالت اداری در راس امور است

گروه اجتماعی الف،   3980524196

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئله بسیار مهمی که انبیا در طول تاریخ به دنبال آن بوده اند برقرار عدالت است و مهمترین هدف حکومت اسلامی ایران نیز اجرای عدالت است.

به گزارش مهر، آیت الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری کردستان، اظهار داشت: در راس نظام اسلامی امام عادل قرار گرفته و برای اینکه جامعه پر از عدالت شود نیاز است همه پیرو این امام عادل پیش روند.

وی افزود: همه اجزای نام و کسانی که در راس این حکومت قصد خدمتگذاری به مردم را دارند باید به سلاح عدالت خود را مسلح کنند و اینگونه می توان شاهد جامعه ای عاری از ناعدالتی بود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برقراری عدالت اداری یکی از مهمترین اهداف اجرای عدالت در جامعه اسلامی است، ادامه داد: در تمامی سازمان های دولتی باید عدالت جاری باشد و مدیریت سازمان، قوانین حاکم بر سازمان و روابط بین سازمانی همه در چارچوب قانون پیش برود تا شاهد اجرای عدالت باشیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه وجود فساد مالی تنها ناعدالتی در بدنه سازمان ها نیست، یادآور شد: مدیریت دادن به فردی که نباید در آن جایگاه باشد و یا اینکه امضای برگه ای که نباید امضا شود برای فردی خاص خود مصداق عینی ناعدالتی است که باید جلوی آن را گرفت.

وی بیان کرد: در قرآن کریم بارها بر مبارزه با فساد تاکید شده و هر آنچه که از اعتدال خارج شود از دیگاه قرآن فساد شناخته می شود و باید در مقابل آن ایستاد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در یک سازمان اگر مدیریت عادلانه شکل گیرد، زیرمجموعه ها عادلانه و از روی شایستگی چینش شوند و بر اساس قانون و مقررات برنامه ها پیش برود دیگر شاهد ناعدالتی نخواهیم بود.

آیت الله رئیسی به نقش دستگاه های نظارتی بر اجرای عدالت در سازمان ها اشاره کرد و اظهار داشت: برای اجرای عدالت در ابتدا باید سازمان ها خود ناظر بر کارهای خود باشند و در مرحله بعد دستگاه های نظارتی وارد عمل شوند که اگر این رویه اتخاذ شود شاهد ورود پرونده های کمتری به دستگاه قضایی خواهیم بود.

وی افزود: نظارت های برون سازمانی برای صحت سنجی نظارت های درون سازمانی برقرار شده اند و از همین رو برای مبارزه با فساد و بی عدالتی در سازمان ها باید از درون وارد عمل شد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اگر مدیران ما به این باور برسند که در سرزمینی مشغول به خدمت هستند که وجب به وجب خاک آن به خون شهدا آمیخته شده تلاش بیشتری برای مبارزه با فساد و اجرای عدالت خواهند داشت.

آیت الله رئیسی یادآور شد: توجه به محرومیت زدایی نیز نباید از دید مدیران دور بماند و باید با کار جهادی در راستای اعتلای نظام و رفع مشکلات فقرا در نقاط مختلف کشور تلاش بیشتری صورت گیرد.