آیت الله نوری همدانی: آزادگان جهان دربرابر جنایات کشمیر ساکت ننشینند

گروه جهان الف،   3980524171 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

یکی از مراجع تقلید قم با صدور پیامی ضمن محکوم کردن رفتارهای غیر انسانی، خواستار پایان سریع کشتار و محاصره نظامی کشمیر شد.

به گزارش فارس، در پیام آیت الله نوری همدانی آمده است: در این روزها متاسفانه اخبار ناگواری از کشمیر هند به گوش می‌رسد. سکوت نهاد‌های بین‌المللی و مدعی حقوق بشر، به این نوع از برخوردها موجب تاسف است. اقدام به محاصره دره کشمیر و قطع وسایل ارتباطی کرده‌اند. هرگونه تجمع و حتی نماز جمعه و جماعت را ممنوع کرده و در صورت تشکیل هرگونه اجتماع، پاسخ را با گلوله می‌دهد. مردم مظلوم حتی امنیت تهیه غذا و نیاز‌های اولیه را ندارند. تصاویر و گزارشاتی می‌رسد که انسان توانایی دیدن آنها را ندارد و تمام این‌ها رفتاری غیر انسانی است.

در این پیام تصریح شده است: همه انسان‌های آزاده خصوصا امت اسلامی، دولتمردان، علما و نهاد‌های حقوق بشری همگی باید نسبت به این موضوع اقدامی جدی داشته باشند که درصورت سکوت، کشمیر وارد مرحله‌ای خطرناک‌تر و تاسف بارتر خواهد شد. بنابراین بر آحاد مردم آزاده جهان با هر نوع رنگ و پوست و نژاد و دین و خصوصا امت اسلامی و دولت‌ها است که در برابر این اهانت بزرگ و تجاوز غیر انسانی ساکت ننشینند.

در این پیام تصریح شده است: دولتمردان هند نیز بدانند این رفتار ظالمانه ، جز بی‌ثباتی و ایجاد فاصله بیشتر بین صاحبان ادیان در سراسر هند نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید زمینه را برای یک زندگی مسالمت‌آمیز برای همه مردم اعم از شیعه، سنی و هندو فراهم نموده و همانند گذشته درکنار هم باشند.

در این پیام خاطرنشان شده است: اینجانب ضمن محکوم کردن رفتارهای غیر انسانی، خواستار پایان سریع کشتار و محاصره نظامی کشمیر بوده و تاکید بر دفاع از هر انسان مظلوم در هرکجای جهان داریم.