رئیس قوه قضائیه:‌ جلوگیری از زمین‌خواری و کوه‌خواری وظیفه همه مسؤولان است/ با اقتدار از حقوق مردم دفاع می‌کنیم

گروه سیاسی الف،   3980524169

رئیس قوه قضاییه گفت: جلوگیری از زمین‌خواری‌ها، رودخانه‌خواری‌ها و کوه‌خواری‌ها وظیفه همه مسوولان است و نباید بگذارند به حقوق مردم تجاوز کنند و محیط زیست را مورد مخاطره قرار دهند.

رئیس قوه قضائیه:‌ جلوگیری از زمین‌خواری و کوه‌خواری وظیفه همه مسؤولان است/ با اقتدار از حقوق مردم دفاع می‌کنیم

به گزارش فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کردستان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: صمیمانه از همه کارکنان دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه تشکر می‌کنم که در جای جای این استان مشغول خدمتگزاری به مردم هستند.

وی افزود: از نظر شکلی، همکاران ادبیات فاخری داستند با وجود اینکه در بیان خواسته‌هایشان بودند و این از ادبیات فاخر کردهاست که هنرمندانه مطالب را ادا کردند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه کردستان جزو مناطق محروم تلقی شود جای تفسیر دارد چون برخی نقاط محروم و یا نقاطی به نسبت برخوردار است.

وی اذعان داشت: شاخص‌هایی که وزارت کشور به محرومیت دارد، با این معادن ارزشمند و این زیبایی‌هایی که در این سرزمین قرار گرفته است، به نسبت محرومیتی که به ان تلقی می‌شود باید امکانات و خدمات داد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: با جذب‌هایی که در دستگاه قضایی انجام خواهد شد می‌توان افراد کاربلد را با آزمون‌هایی تبدیل وضعیت کرد و ارتقایی صورت بگیرد که انگیزه در همکاران ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: به آمارها نباید بسنده کرد اما عدد یکی از شاخص‌ها برای بهره‌وری اما فقط آمار نیست بلکه باید به سایر شاخص‌ها توجه کرد.

به گفته رئیسی، تقویت تعاونی‌های مسکن، احیانا مصرف و یا احیانا کارهای دیگر و بسته به ظرفیت قوه قضائیه باید در دستور دادگستری‌ها باشد.

رئیس دستگاه قضا اذعان داشت: با نگاه اولویتی کار و وظیفه شعلی، باید به مشکلات کارکنان و رفاهیات آنان هم رسیدگی کرد.

وی گفت: در سال ۹۶ حدود ۶ هزار نفر امتحان داده‌اند که مساله دو طرف هست، ما دنبال رفع مشکل خود هستیم و داوطلبان نیز دنبال استخدامی هستند که ما به دنبال رفع مشکل بودجه هستیم تا بتوانیم آنان را جذب کنیم.

رئیس دستگاه قصا تصریح کرد: کمبودها و مشکلات شهر به شهر کردستان را داریم که باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: در کردستان دیدید و شنیده‌اید که افرادی از مهاجرین و انصار استان در مقابل ضدانقلاب و اشرار مقابله کردند و مردانه ایستادند تا امروز کردستان از این امنیت برخوردار باشد لذا ما باید مزه شیرین عدالت را به کام آنها شیرین کنیم و کمبود نیروی انسانی نباید خدمت به آنان را تحت‌الشعاع قرار دهد هر چند تاکنون اتفاق نیافتاده است.

همه سازمان‌ها و کارکنان و قصات در دادرسی و حل مشکلات مردم نقش دارند و پرونده‌ها نباید درگیر اطاله دادرسی شود.

وی با بیان اینکه بازسازی شخصیت زندانی با قوه قضاییه است هر چند باز اجتماعی کردن آن مربوط به خانواده و سایر سازمان‌های مختلف اجتماعی است اما بخشی با قوه قضائیه است، افزود: جلوگیری از زمین‌خواری‌ها، رودخانه‌خواری‌ها و کوه‌خواری‌ها وظیفه همه مسوولان است و نباید بگذارند به حقوق مردم تجاوز کنند و محیط زیست را مورد مخاطره قرار دهند.

رئیسی خطاب به کارکنان دادگستری کردستان گفت: تلاشتان را جدی کنید همانند پیشینیان که با جهاد امنیت را برقرار کردند و امروز در سایه این امنیت نفس می‌کشیم و زندگی می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: نگذارید متجاوزان حقوق مردم و متخلفان جامعه میدان پیدا کنند که باید همین فضای امن برای مردم باید باشد.

رئیسی همچنین بر داشتن اقتدار در دادگستری‌ها تاکید کرد و گفت: داشتن اقتدار با این اوصاف که با مهربانی با مردم برخورد شود در عین حال مقتدرانه حقوق مردم را ستاند.

رییس دستگاه قصا ادامه داد: اجازه شکستن حریم قانون و بایدها و نبایدها را نمی‌دهیم و با اقتدار از قانون دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: برای تحقق این موضوع زمان‌شناسی در پرونده‌ها خیلی مهم است چون زمان که گذشت اثر بررسی پرونده از بین می‌رود و گاها نتیجه عکس دارد.