رئیسی: تعدی به سرمایه‌های ملی از سوی هیچ کس و هیچ جریانی جایز نیست

گروه سیاسی الف،   3980524121

رئیس قوه قضائیه گفت: به هیچ عنوان تعدی به سرمایه‌های ملی از ناحیه هیچ کس و هیچ جریانی جایز نیست.

رئیسی: تعدی به سرمایه‌های ملی از سوی هیچ کس و هیچ جریانی جایز نیست

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش‌از ظهر امروز در جمع خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب سالامی و شهدای خطه کردستان اظهار داشت: خوشحالم که امروز در جمع خانواده‌های صبور شهدا، نخبگان و فرهیختگان استان کردستان هستم.

وی دفاع و پاسداری از مرز‌های کردستان و اخلاص مردم را در هوای سرد و یخبندان و شرایط آب و هوای این استان مثال‌زدنی توصیف کرد و افزود: کردستان اقلیم و منطقه‌ای همراه با ایثار و شهادت، شهامت، ایستادگی و دشمن شناسی و دشمن‌ستیزی است و مردمی با بصیرت و جلوه‌هایی از فرهنگ و هنر و نوآوری و ابتکار دارد.

رئیس قوه قضائیه امنیت کنونی کشور و استان کردستان را مدیون خون شهدا و‌ هوشیاری این مردم دانست و تصریح کرد: این رشادت‌ها و مجاهدت‌ها جایی به تصویر کشیده نشده و هیچ شعر و نثری نمی‌تواند اوج این جهاد و شهادت و دلدادگی به خدا را و دفاع از ارزش‌ها و وطن را به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه شهدا از جامعه جهل‌زدایی کردند، گفت: بیداری که امروز در منطقه ایجاد شده به برکت خون مطهر شهیدان مظلوم در کردستان و در جای جای میهن اسلامی و خونی است که به ثارالله متصل شده است.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی با ذکر اینکه وجب به وجب این خاک مقدس سخن و پیامی دارد، ادامه داد: پیام این خاک گلگون که جلوه‌هایی از ایثار و شهادت بوده، ایستادگی و مقاومت، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به مردم این خطه است.

وی خطاب به مدیران تاکید کرد: مسئولان بدانند در همه زمان‌ها مهمترین افتخار آن‌ها نوکری و با همه وجود گره‌گشایی از کار مردم است و این بزرگترین مدالی است که نصیب همه خدمتگزاران شده که به مردمی که با همه وجود از کشور و وطن و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند، خدمت کنند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت قاچاق کالا و سوخت در نقاط مرزی نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران عنوان کرد: گفت‌وگوی بین بخش خصوصی و دولت که نمایندگانی از قوه قضائیه هم در آن هستند، بسیار سازوکار مناسب و تأثیرگذاری است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق شهروندی باید در دستور کار باشد، اظهار کرد: در دستگاه قضایی شورای حقوق شهروندی را داریم که به بخش‌های مختلف اعزام می‌شوند تا حقی از کسی ضایع نشود؛ به هیچ عنوان تعدی به سرمایه‌های ملی از ناحیه هیچ کس و هیچ جریانی جایز نیست.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به ضرورت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: از 7 محور بیانیه گام دوم انقلاب که رهبری به آن تاکید فرموده «محور عدالت» است که باید این امر مهم مورد توجه همه دست‌اندرکاران، مسئولان، نخبگان و دلسوزان به نظام قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی یادآور شد: نگاه جامعه حقوقی کشور به مسئله عدالت بسیار می‌تواند مفید واقع شود و دستگاه قضایی نیز از امر مهم حمایت و استقبال می‌کند.