توئیتر برای جذب کاربر به سمت تنوع بیشتر می‌رود

گروه فناوری الف،   3980524004

توئیتر به تازگی برای جذب کاربران بیشتر روش‌هایی برای استفاده‌کنندگان جهت دنبال کردن موضوعات مختلف در پلت‌فورم خود ارائه می‌دهد.

به گزارش  فارس به نقل از ورایتی، مدیران توئیتر اعلام کردند کاربران می‌توانند از این پس موضوعات مورد علاقه خود را در توئیتر دنبال کنند.

برای نیل به این کارایی، این کمپانی توئیت‌های مختلفی را با موضوعات مورد علاقه کاربران را ساماندهی و انتخاب می‌کند تا بتوانند آن‌ها را به راحتی دنبال کنند.

«سریرام کریشنان» از گروه تولید توئیتر در اینباره می‌گوید: هدف از این کارآیی جدید تسهیل در دنبال کردن علایق کاربران در توئیتر است.

زمانی که یک کاربر یک موضوع انتخاب شده را دنبال می‌کند به دنبال آن موضوعات مرتبط دیگر و نیز رویدادهای زنده و جریان روز نیز برایش قابل پیگیری و دنبال کردن خواهد بود. کاربران همچنین قادر خواهند بود تا رویدادها را پنهان کرده و موضوعات را میوت(بستن) کرده تا از هرگونه سوء استفاده از برنامه‌های ورزشی یا تلویزیونی اجتناب شود. موضوعاتی را که کاربر دنبال می‌کند عمومی بوده و پذیرش یا عدم پذیرش برای یک موضوع تسهیل شده و با سهولت انجام می‌پذیرد.

توئیتر به شما امکان می‌دهد تا موضوعاتی را نیز نادیده بگیرید بنا بر این توئیت‌هایی را انتخاب کنید که همیشه نخواهید دید و در جستجو نیز راهی است که شما می‌توانید یک جدول زمانی جداگانه ایجاد کنید که شامل حساب‌ها و موضوعات خاصی است که دنبال می‌کنید.

در این برنامه موضوعات با کمک فراگیری ماشینی سازماندهی می‌گردند. «راب بیشاپ» از گروه تولید کمپانی توئیتر می‌گوید: «توئیتر یعنی هرآنچه که هم‌اکنون در حال روی دادن است. سازماندهی انسانی برای تنظیم و ساماندهی این حجم از موضوعات و مطالب بسیار کند است.»

این کمپانی ابتدا تست موضوعات را در سیستم اندروید آزمایش کرد و آن را با ساماندهی برنامه‌های ورزشی همچون «فرمول یک» و «MMA»(مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی) آغاز کرده است.

توئیتر در نظر دارد تا پایان سال امکان پیگیری موضوعات و بحث‌های مختلف را در سطح جهانی منتشر کند.

مادامی که شبکه‌های اجتماعی سعی در جذب و حفظ کاربران جدید خود دارند، توئیتر سعی کرده با تغییر محصول خود خطرات بیشتری را به جان بخرد.

«کیوان بیک‌پور» نابغه ایرانی خالق برنامه پخش ویدیویی زنده بر روی موبایل، و مدیر گروه تولید توئیتر در این مورد می‌گوید: این شرکت قرار بود با فهرستی از مباحث و موضوعات تصویب شده شروع به کار کند و برخی موضوعات را حذف کند. و این خذف و اضافه موضوعات به صورت ادامه‌دار خواهد بود.

روز سه شنبه توئیتر اولین آزمایش در این مورد را در یک رویداد رسانه‌ای در دفترش در سانفرانسیسکو به معرض نمایش گذاشت و مدیران اجرایی نواحی کلیدی کار را برای ماه‌های پیش‌رو مطرح و مشخص کردند.علاوه بر علایق و موضوعات، توئیتر همچنین قصد دارد روی بهبود محصولش برای بازارهای بین‌المللی کار کند.

بیک‌پور در ادامه افزود: افزایش سلامت مکالمات عمومی برای ما الزامی است. تنها ناراحتی من این است که بخش خدمات «vine» در توئیتر تعطیل شد. تصمیم برای تعطیلی این خدمات اپلیکیشن ویدیویی اجتماعی با شرایطی که کمپانی در آن زمان داشت به صلاح بود و نیازمند تمرکز سرمایه‌گذاری‌های شرکت بر خدمات هسته مرکزی توئیتر بود. من معتقدم این مساله ناراحت‌کننده است که ما نتوانستیم در بخش اپلیکیشن «vine» موفق باشیم.