تعداد خانه‌‌های خالی کم شد

گروه اقتصادی الف،   3980523058 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که در حوزه تولید مسکن مقداری عقب‌ماندگی داریم، گفت: طی سه سال اخیر اتفاقات عجیب و غریبی در اقتصاد کشور روی داده که باعث شده تا تعداد خانه‌های خالی (۲.۵ میلیون واحد) کاهش یابد.

عباس فرهادیه در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر این‌که باید بخشی از خانه‌های خالی به‌عنوان ذخیره جهت متناسب کردن عرضه و تقاضای بازار مسکن در همه کشورها وجود داشته باشد، اظهار کرد: در حوزه تولید مسکن یک گرفتاری یعنی مقداری عقب‌ماندگی داریم، از این رو باید مدیریت را به سمت ببریم که عرضه را افزایش یابد.

وی ادامه داد: چنانچه در کشور ۲ درصد از استاندارهای جهانی هم خانه خالی کمتر داشته باشیم اتفاق زیاد بدی روی نمی‌دهد.

وی با بیان این‌که میانگین جهانی خانه‌های خالی ۷ تا ۸ درصد است، تصریح کرد:‌ یعنی اگر تعداد خانه‌های خالی در کشور 5 تا 6 درصد هم باشد اتفاق خاصی در بازار مسکن نمی‌افتد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن بیان کرد:‌ آمار موجود درباره خانه‌های خالی مربوط به سال ۹۵ است؛ این در حالی است که طی سه سال اخیر اتفاقات عجیب و غریبی در اقتصاد روی داده است و احتمال می‌رود در صورت آمارگیری تعداد خانه‌های خالی (حدود ۲.۵ میلیون) کمتر هم شده باشد.

فرهادیه با تاکید بر این‌که بایستی ذخیره خانه‌های خالی در کشور را داشته باشیم، گفت: دولت باید بتواند با استفاده از این قبیل خانه‌ها، تعادل دربازار خرید و فروش و اجاره را برقرار کند.