پزشکان بدون مرز: ائتلاف سعودی غیرنظامیان را در یمن کشته است

گروه جهان الف،   3980523052 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز، حملات ائتلاف عربی تحت امر عربستان به غیرنظامیان یمنی را محکوم کرد و خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای تضمین حفاظت از آنها شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الرایة، این سازمان در توئیت‌هایی که از طریق حساب دفتر خود در یمن منتشر کرد، نوشته است، بیمارستان روستایی "عبس" در استان حجه واقع در شمال غرب یمن که تحت حمایت سازمان پزشکان بدون مرز است، به دنبال حملات هوایی ائتلاف به منازل یمنی‌ها در روز یکشنبه، ۱۷ زخمی غیرنظامی را پذیرش کرد که در میان آنها شش زن و پنج کودک حضور داشتند و در این حمله بیش از ۱۰ غیرنظامی هم کشته شدند.

این سازمان به شدت این حملات به غیرنظامیان را محکوم کرده و خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای تضمین حفاظت از آنها و مراکز درمانی در درگیری‌های مداوم شد.

پیش از این انصارالله اعلام کرده بود، به دنبال سه حمله ائتلاف به منزلی در منطقه صومله در استان حجه که در آن یک خانواده آواره شده در نتیجه جنگ ساکن هستند، ۱۱ تن کشته شدند که سه تن از آنها زن و چهار تن کودک بودند.

پیشتر فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف عربی اعلام کرده بود، یکی از نتایج حملات در حجه به تیم مشترک ارزیابی حوادث ارجاع داده شده است تا احتمال تصادفی بودن کشته شدن غیرنظامیان در این حمله را بررسی کند.

استان حجه در مجاورت مرزهای عربستان از سال ۲۰۱۴ تحت کنترل انصارالله است و نیروهای دولت مستعفی یمن نیز بر برخی از مناطق آن کنترل دارند.

درگیری‌ها در یمن که از چند سال قبل ادامه دارد، به دنبال مداخله نظامی ائتلاف سعودی - اماراتی در مارس ۲۰۱۵ به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن شدت یافته است.