هشدار چین به آمریکا: فوری به دخالت در هنگ کنگ پایان دهید

گروه جهان الف،   3980522195

چین باردیگر از آمریکا خواستار عدم دخالت در مسائل هنگ کنگ و پایان دادن به مداخله در امور داخلی پکن شد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «هوا چون یینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی اعلام کرد که آمریکا باید با رعایت قوانین و مقررات بین المللی، به صورت فوری از دخالت در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنان خود در جمع خبرنگاران، با هشدار نسبت به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی اعلام کرد که بار دیگر از آمریکا سؤال می کنم که با چه هدفی در امور داخلی چین دخالت می‌کند؟ آمریکایی‌ها با استفاده از امور هنگ کنگ به دنبال چه اهدافی هستند؟

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، هنگ کنگ بخشی از سرزمین چین و مسائل آن امور داخلی چین به شمار می‌رود.

علاوه بر آمریکا، پیش از این وزارت خارجه چین از انگلیس نیز خواسته بود تا در امور داخلی هنگ کنگ دخالت نکند، چون به گفتi پکن انگلستان نه حق مالکیت، نه حق مدیریت و نه حق نظارت بر هنگ گنگ را ندارد و این منطقه سال‌هاست تحت حاکمیت یکپارچه چین است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده که کشورش هرگز به کشورهای خارجی اجازه دخالت در امور هنگ کنگ را نخواهد داد، چون هنگ کنگ منطقه استعماری متعلق به غرب نیست و یک منطقه اداری ویژه جمهوری خلق چین است.

اعتراض ها در هنگ کنگ بر سر استرداد یک متهم به چین آغاز شد ولی معترضان هم اکنون باتغییر خواسته های خود و تحت تأثیر دخالت های غربی ها خواستار خودمختاری کامل و برکناری رئیس اجرایی هنگ کنگ هستند که منصوب چین است.