ساکت چگونه سر از فوتسال درآورد؟/ مغایرت اساسنامه‌‌ای

گروه ورزشی الف،   3980522183

انتخاب رئیس سازمان تیم های ملی ایران به عنوان عضو کمیته فنی فوتسال حرف و حدیث‌هایی را به وجود آورده است.

به گزارش فارس، اوایل سال جاری بود که علی کفاشیان به دلیل قانون بازنشستگی از فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال خداحافظی کرد. بعد از رفتن او، محمدحسن انصاری‌فرد جای وی را گرفت، اما در اتفاقی نادر بعد از رفتن کفاشیان ریاست کمیته فوتسال و ریاست سازمان لیگ به دو بخش تقسیم شد. داود پرهیزکار به عنوان رئیس کمیته فوتسال و محمدحسن انصاری‌فرد به عنوان ریاست سازمان لیگ فوتسال انتخاب شدند.

بعد از این تصمیم مشکلات فوتسال نه تنها بهتر نشد بلکه بدتر هم شد، به طوری‌که این روزها فوتسال حال روز خوشی ندارد و دچار حواشی و دو دستگی شده است. این اختلافات و دو دستگی می‌تواند به تیم‌های ملی ما آسیبی جدی بزند. برای مثال می‌توان از مسابقات فوتسال زیر 20 سال آسیا که در تبریز برگزار شد نام برد، جایی تیم ملی زیر 20 سال ایران نه تنها نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند بلکه به رتبه سوم این مسابقات سقوط کرد که علت این ناکامی را می‌توان اختلاف در تصمیمات کمیته فوتسال، کمیته فنی و فدراسیون فوتبال بر سر انتخاب سرمربی این تیم دانست.

قبل از مسابقات زیر 20 سال تبریز بود که تاج ریاست فدراسیون فوتبال داوود پرهیزکار را به عنوان سرپرست کمیته فوتسال انتخاب کرد؛ پرهیزکار سابقه‌ای در فوتسال و مدیریت این رشته ورزشی نداشت و به همین دلیل با این حکم انتقادها از فوتسال شدت گرفتند و روز به روز بر تعداد حاشیه‌ها افزوده شد.

در آخرین و جدیدترین حکم رئیس فدراسیون فوتبال، عصر امروز طی حکمی محمدرضا ساکت به عنوان عضو کمیته فنی فوتسال منصوب شد! واقعا مشخص نیست علت اصلی صدور چنین حکمی چه بود؟ در اساسنامه کمیته فوتسال ریاست سازمان لیگ و کمیته فوتسال بر عهده یک نفر بوده و همیشه عضو کمیته فنی از سوی ریاست این کمیته انتخاب می‌شده نه از سوی ریاست فدراسیون فوتبال یا اعضای هیأت رئیسه در حالی‌که کمیته فوتسال امروز حکم ساکت را به عنوان عضو کمیته فنی اعلام کرده است!

انتخاب‌های این‌چنینی در فدراسیون فوتبال باعث شده اختلافات شدیدی در فوتسال به وجود آید که این موضوع می‌تواند در آینده آسیب بسیار جدی به این رشته و به خصوص تیم‌های ملی بزند.