هشدار سازمان هواشناسی: از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها خودداری کنید

گروه اجتماعی الف،   3980522174

سازمان هواشناسی از احتمال آب‌گرفتگی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه در برخی مناطق مرتفع کشور خبر داد و به هم‌وطنان توصیه کرد از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها و همچنین تردد در مناطق مرتفع این نواحی خودداری کنند.

به گزارش الف به نقل از سازمان هواشناسی، به علت وقوع بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید موقت در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۲، ۲۳ و ۲۴ مرداد شاهد وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطقی از جنوب و غرب کشور خواهیم بود.

امروز سه‌شنبه ۲۲ مرداد در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب شرق فارس، غرب و جنوب آذربایجان غربی، برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، کردستان، چهار محال و بختیاری، لرستان، همدان و مرکزی، ارتفاعات شمال و شمال شرق تهران و ارتفاعات شمال غرب سمنان، غرب اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان شاهد وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

چهارشنبه ۲۳ مرداد برخی نقاط هرمزگان، جنوب شرق و شمال غرب فارس، غرب و جنوب آذربایجان غربی، برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال تهران، غرب اصفهان، ارتفاعات شمال خوزستان و پنج‌شنبه ۲۴ مرداد غرب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان همین شرایط را دارند که تا اواخر وقت فردا این شرایط در این نقاط ادامه دارد.

بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته شاهد آبگرفتگی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌ها و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع نقاط ذکر شده خواهیم بود. 

همچنین با بروز بارش باران گاهی همراه با رعد و برق در امروز ، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و نوار شرقی اردبیل وجود دارد از این رو به هم‌وطنان توصیه شده است از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها و همچنین تردد در مناطق مرتفع این نواحی خودداری کنند. این شرایط تا آخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.