انتقال همزمان «دو قلب اهدایی» از یزد به تهران

گروه اجتماعی الف،   3980522163

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: برای اولین بارعملیات انتقال بین استانی همزمان، دو قلب اهدایی با هماهنگی مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و سازمان اورژانس با موفقیت انجام شد.

به گزارش فارس، مهدی شادنوش، در خصوص جزییات عملیات موفقیت آمیز انتقال دو قلب اهدایی به تهران، اظهار کرد: به دنبال مرگ مغزی دو فرد  ١٨ ساله و ٣٠ ساله بر اثر تصادف و اعلام رضایت خانواده آنها، عملیات انتقال قلب‌ فراهم و برای اولین بار در کشور دو قلب اهدایی به صورت همزمان از یزد به دو بیمارستان شهید رجایی و مجتمع امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

وی ادامه داد: پس از برداشت دو قلب در یزد، بلافاصله قلب های پیوندی با اورژانس هوایی به تهران منتقل شده و یک تیم پزشکی به همراه یک قلب و با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی تهران و تیم پزشکی دیگر با قلب دوم با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی (ره) اعزام شدند و در نهایت عمل انتقال قلب با موفقیتذ انجام شد. 

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: عملیات انتقال این عضو پیوندی، با تلاش اداره پیوند وزارت بهداشت و همکاری سازمان اورژانس کشور صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین، دو کلیه از اهدا کنندگان در یزد به بیماران نیازمند پیوند زده شد و دو کبد، دو کلیه و پانکراس نیز به مرکز پیوند شیراز منتقل شد.

گفتنی است، در سال جاری سه مرتبه عملیات پیوند عضو بین استانی؛ یک مرتبه از یزد به تهران و دو مرتبه  نیز از رشت به تهران در کشور انجام شده است و این انتقال، چهارمین عملیات موفقیت آمیز پیوند بین استانی از یزد به تهران و به صورت هوایی، محسوب می شود.