اثر حذف صفرها بر صنعت بیمه چیست؟

گروه اقتصادی الف،   3980522123

دبیر کارگروه مالی سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره به تاثیرات حذف چهار صفر از پول ملی بر صنعت بیمه، این تاثیرات را بیشتر در حوزه‌های سرمایه‌گذاری ملموس ارزیابی کرد.

عبدالمجید رافع حق‌نژاد -دبیر کارگروه مالی سندیکای بیمه‌گران ایران- در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه حذف چهار صفر از پول ملی باعث تسهیل مبادلات مالی خواهد شد اضافه کرد: انجام این عملیات ممکن است در حوزه سهام مشکلاتی را به وجود بیاورد؛ برای مثال ارزش یک سهم ممکن است ۷۰۰ تومان باشد که زمانی که مبنا ۱۰۰۰ تومان شود ممکن است مشکلاتی برای حسابرسی آن به وجود بیاید که البته قابل حل است.

دبیر کارگروه مالی سندیکای بیمه گران با تاکید بر اینکه با حذف صفرها از پول ملی قرار نیست اعداد برخی از سهام به سمت بالا گرد شود گفت که حذف صفرها روی تعداد سهام تاثیر می‌گذارد به این معنا که برای مثال شخصی که یک میلیون سهم داشته در طرح جدید تعداد سهام او به ۱۰۰ عدد کاهش پیدا می‌کند.

رافع حق‌نژاد با بیان اینکه حذف صفرها از پول ملی طرحی تجربه شده در دنیا است، درباره تاثیرات آن بر صنعت بیمه نیز اظهار کرد: در بازارهایسرمایه گذاری مانند بازار بورس ممکن است برخی تضادها ایجاد شود اما در مجموع این طرح تاثیری بر صنعت بیمه نخواهد داشت.

تعویض دفاتر حسابرسی هزینه چندانی ندارد

او همچنین با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش هزینه‌های دفتری و حسابداری ناشی از حذف صفرها ادامه داد: کاربرد دفاتر حسابرسی بیشتر در موارد قانونی است وگرنه در حال حاضر در بسیاری از دفاتر نیز برای راحتی حسابرسی صفرها حذف می‌شوند.

دبیرکارگروه مالی سندیکای بیمه‌گران همچنین درباره تاثیر طرح جدید دولت بر وضعیت بیمه‌نامه‌های صادر شده نیز اظهار کرد: همه اعداد بر اساس استاندارد جدید تنظیم خواهند شد که بر این اساس همه تعهدات و مبالغ نیز مطابق این استاندارد جدید وصول خواهند شد.

به گزارش ایسنا، حذف صفرها از پول ملی طرحی است که هیات دولت لایحه ان را برای ارسال به مجلس تنظیم کرد و سخنگوی دولت نیز گفت که این طرح ممکن است به صورت دو فوریتی به مجلس ارسال شود.