ویزا توریستی کانادا

گزارش بازرگانی،   3980522118 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

شما عزیزان می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نیاز در خصوص کشور کانادا ، مراحل و مدارک مورد نیاز جهت ویزا توریستی کانادا را اخذ نمایید و همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان ما بهرمند شوید و سپس با داشتن اطلاعات کافی و مناسب جهت ویزا توریستی کانادا اقدام فرمایید.

ویزای توریستی کانادا به گردشگران و تنها با هدف گردشگری اجازه ورود به خاک کانادا را می‌دهد. یک گردشگر با ویزای توریستی یا ویزای موقت TVR-Temporary Resident Visa حداکثر اجازه اقامت در خاک کانادا به مدت ۶ ماه در سال را دارا می‌باشد که به دو گروه زیر تقسیم می‌شود:

  • ویزای یکبار ورود (سینگل)
  • ویزای چند ورود (مالتیپل)

هر دو گروه ویزا، برای مدت معین معتبر است و تا قبل از تاریخ انقضای آن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ویزا توریستی کانادا یکبار ورود ( سینگل )

دارندگان ویزای یکبار ورود یا سینگل تنها اجازه دارند تا یکبار وارد خاک کانادا شوند و بعد از خروج از خاک کانادا، برای وارد شدن دوباره بدان، نیاز به اخذ ویزای جدید از سفارت کانادا را خواهند داشت، تنها استثنا در این مورد این است که گردشگران،  کانادا را به  مقصد ایالات متحده، سنت پیر (St. Pierre) و یا میکلون (Miquelon) ترک کنند. اگر گردشگران کانادا را به  مقصد ایالات متحده و یا سنت پیر و یا میکلون ترک کنند، برای ورود دوباره به کانادا نیازی به گرفتن ویزا نخواهند داشت.

ویزا توریستی کانادا چند ورود ( مالتیپل )

ویزای مالتیپل کانادا ( ویزای مولتی ) یا چندبار ورود ( پنج ساله ) به بازدیدکنندگان اجازه ورود به کانادا و اقامت در خاک کانادا برای مدت ۶ ماه در سال و سپس خروج از کانادا را خواهد داد. دارندگان ویزای مولتی کانادا می‌توانند در سال بعد بدون نیاز دوباره به ویزا وارد خاک کانادا شوند. برای گرفتن ویزای پنج ساله کانادا ، پیشنهاد مشاوران ویزا کانادا به شما این است که در قدم اول برای اخذ ویزا توریستی کانادا ، اعتبار پاسپورت خود را تمدید کنید.

 مدارک لازم برای اخذ ویزا توریستی کانادا

به منظور اخذ ویزای توریستی کانادا ، باید مدارک زیر را برای افسر سفارت آماده کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • سلامتی کامل جسمی و ذهنی
  • قانع کردن افسر سفارت مبنی بر اینکه شما به کشور خود بازمی‌گردد
  • داشتن برنامه سفر مبنی بر اینکه شما در طی مدت مشخص و محدودی در کانادا اقامت کنید.
  • خارج شدن از خاک کانادا قبل از انقراض تاریخ ویزا
  • نداشتن انگیزه برای استخدام در کانادا مادامی که در کانادا هستید.
  • نداشتن سوپیشینه
  • ثابت کردن اینکه خطر امنیتی ندارید.
  • موافقت کامل در مورد اطاعت همه جانبه قوانین و مقررات
  • در صورت لزوم و درخواست افسر سفارت، ممکن است از شما تقاضای معاینات پزشکی شود.

مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا

قبل از اقدام برای ویزا توریستی کانادا، شرایط لازم برای اخذ ویزا را به دقت ملاحظه فرمایید و مطمئن شوید که شایستگی اخذ ویزا را دارید. وقتی مطمئن شدید شرایط لازم برای ویزا توریستی کانادا را دارا هستید، می‌توانید جهت ویزای کانادا اقدام نمایید.

  • پرکردن فرم ویزای توریستی کانادا
  • پرداخت هزینه  ویزای توریستی کانادا
  • مراجعه به مرکز درخواست ویزا (CVAC)
  • ارسال فرم درخواست ویزا
  • پیگیری آنلاین اپلیکیشن
  • استفاده از شماره پیگیری برای پیگیری آنلاین پرونده

بایدها و نبایدهای درخواست‌های ویزا توریستی کانادا

بایدها و نبایدهایی برای  درخواست ویزا توریستی کانادا وجود دارد که در هنگام اقدام برای آن باید بدانها توجه کنید. در ابتدا از بایدها شروع می‌کنیم:

بایدها:

  • برای اخذ ویزای مولتی کانادا باید حداقل چند هفته قبل از تاریخ سفر خود اقدام کنید تا اینکه مطمئن شوید قبل از سفر پروسه انجام ویزا طی شده باشد.
  • در پر کردن فرم اپلیکیشن کانادا نهایت دقت را مبذول دارید.
  • تمامی مدارک مربوطه به همراه فرم اپلیکیشن برای ارائه به سفارت در روز مصاحبه

نبایدها:

  • هیچگاه مدارک اشتباه و جعلی به سفارت ارائه ندهید.
  • هیچگاه سعی در پنهان کردن حقیقت از سفارت نکنید.
  • دقت کنید که اگر درخواست ویزای شما از سوی سفارت رد شد، هیچ مرجع قانونی برای اعتراض به رد درخواست شما وجود ندارد. در صورت تمایل شما می‌توانید دوباره برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنید.

مسائل تاثیرگذار در اقدام برای دریافت ویزای توریستی کانادا

انگیزه موجه برای مسافرت به کانادا

علت مسافرتتان به کانادا باید موجه باشد. همین که قصد دارم به کانادا مسافرت کنم کافی نیست. دیدار دوستان و آشنایان، دیدار اهالی فامیل، شرکت در سمینارهای علمی و امثال آن می تواند از انگیزه های موجه تلقی شوند. البته مثلا اینکه یک آقای بیست و دو ساله بخواهد عمه مادرش را که ۷۶ سال دارد ملاقات کند عجیب است. کلاه خودتان را قاضی کنید و بپرسید آیا دلیلی که برای سفر می آورم واقعاً موجه است؟ افسر مهاجرت در این خصوص چه فکری خواهد کرد؟ اگر دلیل شما متقاعد کننده نیست یا به فکر انگیزه بهتری باشید، یا آنکه از خیر سفر به کانادا بگذرید و بیخود پول و وقت خود را تلف نکنید. در ضمن هر انگیزه ای که بوی ماندن در کانادا بدهد، موجب رد شدن شما خواهد شد. به عبارت دیگر انگیزه تان باید موجه باشد ولی آن قدر قوی نباشد که نشان دهد می خواهید در کانادا بمانید یا آنکه در کانادا کار کنید. بخاطر داشته باشید که کسانی که ویزای توریستی Temporary Visit Visa دریافت می کنند حق کار و تحصیل در کانادا ندارند (بجز شرکت در دوره های آموزشی کمتر از شش ماه).

داشتن استطاعت مالی

برای سفر به کانادا باید بلیت هواپیما خرید و هنگام حضور در آنجا هزینه های فراوانی را متحمل شد. بخصوص اگر فامیل نزدیک ندارید باید در هتل اقامت کنید و همین طور مبالغ نسبتاً هنگفتی بابت غذا و حمل و نقل بپردازید. وقتی مدارک مالی خود (نظیر گردش حساب بانکی) را نشان می دهید، اعداد نشان داده شده با مدت زمانی که قصد اقامت در کانادا دارید همخوانی داشته باشد. سفارت کانادا رقم خاصی را مشخص نکرده است اما برای کسی که فامیل در کانادا دارد بد نیست جدول حداقل پول برای شش ماه اقامت مهاجران دسته متخصصین را در نظر بگیرد . اگر کسی را در کانادا ندارید ترجیحاً موجودیتان از این مبلغ هم بیشتر باشد. البته این اعداد فقط محض راهنمایی است. نداشتن پول نقد کافی موجب رد شدن تقاضایتان می شود.

ترک کانادا پیش از پایان دوره مجاز اقامت

باید به افسر مهاجرت به وسیله مدارک و فرم ها نشان دهید که پس از خاتمه ویزایتان حتماً کانادا را ترک می کنید. شاید این مهم ترین پارامتر در تصمیم گیری افسر مهاجرت باشد. برای آنکه در این مرحله موفق شوید حتماً از هر دو زاویه زیر وی را متقاعد کنید.

وابستگی های مالی به ایران یا کشور محل اقامتتان

برای نشان دادن وابستگی عاطفی مسایلی نظیر داشتن همسر و فرزندان در ایران، داشتن برادر معلولی که سه ماه از سال شما مسؤول نگهداری اش هستید، اینکه هیچ گاه از ایران بیشتر از سه ماه دور نشده اید و به هر کجا سفر کرده اید باز گشته اید، اینکه مرتب به کشورهای مختلف سفر می کنید ولی باز به ایران بر می گردید و … کمک می کند که افسر از بازگشت شما مطمئن شود. اینها همگی مثال بودند، قبل از اقدام برای ویزای توریستی از خودتان بپرسید چه وابستگی های عاطفی و خانوادگی به ایران دارید. چه چیزهایی شما را به محل اقامت فعلی تان متصل می کند و به چه وسیله می توانید این اتصال را به افسر مهاجرت نشان دهید. بهانه های بیهوده نیاورید و همین طور مسایلی که آنقدر درشت باشند که افسر از خودش بپرسد با این همه وابستگی اصلاً چرا می خواهید از ایران خارج شوید. غلو نکنید. با کمی فکر و شاید مشورت با دیگران بتوانید فهرست خوبی از این دسته وابستگی ها تهیه کنید و راه دریافت ویزا را بر خود هموار سازید.

برای نشان دادن وابستگی های مالی هم اموالتان را در نظر بگیرید و هم فعالیت های اقتصادی تان. برای مثال اگر مغازه یا شرکتی دارید، یا اینکه برای مدت معینی می توانید از شرکتتان مرخصی بگیرید، یا اینکه پست مهمی دارید و در صورت غیبت طولانی آن را از دست خواهید داد را به عنوان چند مثال در نظر داشته باشید. مبتکر باشید و هر نوع وابستگی مالی را در نظر بگیرید و اگر ارزشش را داشت به وسیله مدرک و سند به افسر مهاجرت نشان دهید. داشتن وابستگی های مالی و عاطفی به محل زندگی تان از اهمیت بسزائی برخوردار است.

ممنوع الورود بودن به کانادا

افسر مهاجرت هم از نظر امنیتی و هم از نظر پزشکی شرایط شما را بررسی می کند. در مورد ویزای توریستی ارائه مدیکال همیشگی نیست ولی بنا به تشخیص افسر ممکن است مجبور به این کار هم بشوید. با درخواست های افسر همراه باشید که مشکلی برایتان پیش نیاید. در ضمن مقاله ممنوعیت ورود به کانادا را مطالعه کنید تا دقیق تر با این موضوع آشنا شوید.

مصاحبه برای ویزا توریستی

گاه افسر مهاجرت تصمیم می گیرد که با شما مصاحبه کند. معمولا این مصاحبه ها به صورت تلفنی و ظرف کمتر از ۱۰ دقیقه صورت می گیرد. افسر به شما تلفن می زند، چند تا سوال می پرسد و براساس پاسخ های شما در مورد پرونده تان تصمیم گیری می کند. دقت کنید که حتماً تلفنی در اختیار اداره مهاجرت قرار دهید که همیشه در دسترستان است تا وقتی که با شما تماس گرفته می شود پاسخ گو باشید.

خلاصه اینکه هر سال هزاران ایرانی، افغانی و تاجیک به عنوان مسافر وارد کانادا می شوند. اگر به درستی برنامه ریزی کنید و موارد فوق را رعایت نمایید احتمال اینکه یکی از آنها باشید دور از ذهن نیست.

هزینه‌های اقامت

هزینه‌ی اقامت در کانادا به شهری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به طور متوسط، برای اقامت در هاستل‌ها در حدود شبی ۳۰ دلار کانادا و برای اقامت در هتل‌های ارزان‌قیمت باید در حدود ۶۵ دلار بپردازید.

هزینه‌ی خورد و خوراک

اگر خودتان غذایتان را آماده کنید یا در کافه‌ها غذا بخورید، هزینه‌ی خورد و خوراک شما چندان زیاد نخواهد شد. اما در مقابل، یک وعده غذا در رستوران در حدود ۲۰ تا ۳۴ دلار هزینه دارد. ساندویچ‌های ارزان‌قیمت و فست‌فودها انتخاب‌های به‌صرفه‌تری هستند و هر وعده کمتر از ۱۳ دلار قیمت دارند. اگر تصمیم دارید خودتان غذایتان را آماده کنید، هزینه‌ی تهیه‌ی مواد غذایی برای یک هفته در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار می‌شود.

 

هزینه‌های حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی

کانادا کشور بزرگی است بنابراین سر زدن به بخش‌های مختلف آن بدون ماشین، امکان‌پذیر نیست. در محدوده‌ی شهرها می‌توانید از شبکه‌های حمل‌و‌نقل عمومی به خصوص مترو استفاده کنید که کم‌هزینه هستند. بلیت‌های تک‌سفره‌ی مترو ۳ دلار قیمت دارند. خط آهن VIA Rail نیز در سراسر کشور قابل دسترسی است و چشم‌اندازهای زیبایی را به نمایش می‌گذارد اما چندان ارزان نیست. شرکت‌هایی مانند Greyhound و Red Arrow نیز سرویس‌های مسافت طولانی اتوبوس را در سراسر کشور ارائه می‌کنند و کم‌هزینه هستند اما معمولا شرایط راحتی ندارند و موارد زیادی از سرقت در این اتوبوس‌ها گزارش شده است پس در صورتی که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنید مراقب خود و وسایلتان باشید. اگر می‌خواهید بین ایالت‌های مختلف رفت‌و‌آمد کنید یا چند روزی را در جایی بمانید می‌توانید با پرداخت مبلغ ۳۵ تا ۸۰ دلار در روز، یک ماشین کرایه کنید. در نهایت می‌توانید با هواپیما رفت‌و‌آمد کنید اما از آن‌جایی که این کشور تنها دو ایرلاین بزرگ، WestJet و Air Canada، دارد، قیمت‌ها بسیار بالا هستند.

هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی و ورزشی

در این کشور امکان انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی متعددی وجود دارد. فرقی نمی‌کند که کدام نقطه‌ی این کشور را برای اقامت انتخاب کنید، حتما تفریحی که به آن علاقه‌مند باشید خواهید یافت. هزینه‌ی استفاده از این امکانات تفریحی بین ۲۰ تا ۱۰۰ دلار و یا بیشتر است و به این بستگی دارد که چه فعالیتی را انتخاب کنید و اینکه به راهنما نیاز داشته باشید یا نه.

شایان ذکر است که قوانین مربوط به مهاجرت به کانادا معمولاً بخاطر تغییر شرایط، شامل برخی تغییرات میشود، بدین جهت شما می­توانید برای اطلاع از آخرین قوانین مهاجرت و اخذ ویزا کانادا با ما تماس بگیرید تا شما را از نحوۀ اقدام مناسب آگاه نماییم و قوانین موجود در مورد شرایط فعلی اخذ ویزا را برایتان توضیح دهیم. شما عزیزان همواره می توانید با تماس با آژانس هواپیمایی جهانبان از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان ما به صورت تلفنی بهرمند شوید.