شیراز و تخت ‌جمشید را ورق بزنید

گزارش بازرگانی،   3980522043

اگر بخواهیم فصول تاریخ هخامنشی را ورق بزنیم، راهی نیست جز اینکه راهی شیراز شویم، سری بزنیم به پاسارگاد و تخت‌ جمشید!

خرابه‌هایی که ایرانیان پس از قرنها آن را پیدا کردند و تردیدی نداشتند که این همان قلمرو یا تختگاه جمشید، قدرترین پادشاه ایران بوده و می‌گویند که همه کاینات را در ساختش به کار گرفته تا نام تخت جمشید تا به امروز بر پارسه باقی بماند. بنایی که در عصر پهلوی و درسال 1310 خورشیدی کشف و بلافاصله مورد کاوش و خاک برداری قرار گرفت.

کاخ آپادانا، تچرا، هدیش، کاخ ملکه و.... دیدنی‌هایی هستند که درباره آنها از جمله تخت جمشید در نابرو خوانده‌ایم و جذابیت آن را دو چندان کرده اند. این همه جاذبه‌های گردشگری باعث شده تا سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی راهی شیراز شوند. اگر شما هم قصد سفر به شیراز را دارید، بازدید از تخت ‌جمشید را از دست ندهید و سعی کنید تا در سفر به تخت جمشید ازموزه هخامنشی هم دیدن کنید.  ساختمان موزه هخامنشی یکی از قدیمی‌ترین بناهای ایران است که پس از بازسازی، به موزه اختصاص یافت. این موزه در ساعات خاصی از روز باز بوده و برخی از آثار به دست آمده از بررسی‌ها و کاوش‌های تخت جمشید را به نمایش می‌گذارد. رنگ‌هایی که بر دیواره‌های موزه دیده می‌شود، طبق گفته مورخان، برگرفته از رنگ زرد و قرمز به کار رفته در مجموعه تخت جمشید بوده که در مرور زمان از بین رفته‌اند.

دیدنی‌ها شیراز از تخت جمشید گرفته تا حافظیه، سعدیه، شاه چراغ ،ارگ کریمخان وباغ ارم کم نیستند و قطعا برای سفر به این شهر زیبا و دیدنی لازم است یک برنامه از قبل تعیین شده داشته باشید و با بهترین مدیریت زمان، بیشترین لذت سفر را از این شهر دیدنی ببرید.

با این حال پیش از شروع سفر بهتر است اطلاعات جامع و کاملی از این مکان‌ها داشته باشید تا اولویت‌های سفر خود را مشخص کنید. شاید یکی از بهترین راه‌ها مراجعه سایت‌های معتبر راهنمای گردشی باشد. نابرو یکی از موثق‌ترین و کامل‌ترین این سایت‌هاست. نویسنده‌ها و عکاسان نابرو در همه شهرهای ایران مستقر هستند تا گزارش‌های جذاب از بهترین و دنج‌ترین جاذبه‌های محلی هر شهر را برای شما آماده کنند. پس اگر قصد سفر به شیراز را دارید به ( https://www.nabro.ir/persepolis/ ) مراجعه کنید.