افزایش ۴۵ درصدی ذبح قربانی/ کمک ۸۰۰ میلیارد تومانی به نیازمندان

گروه اجتماعی الف،   3980521004

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بابیان اینکه مردم در عید قربان، نیازمندان و دستگیری از ایتام را فراموش نمی‌کنند، گفت: ذبخ قربانی و توزیع گوشت بین نیازمندان ۴۵ درصد رشد داشت.

به گزارش مهر، علیرضا عسگریان شامگاه یک‌شنبه در مراسم جشن عید قربان و ذبح عظیم و توزیع گوشت بین نیازمندان استان سمنان به میزبانی امیریه دامغان ضمن بیان اینکه طی سال‌جاری ذبح، قربانی و توزیع گوشت بین نیازمندان سطح کشور ۴۵ درصد رشد داشت، بیان کرد: این رقم به صورت ریالی ۹ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش را نشان می‌دهد که بیانگر همراهی مردم در بحث دستگیری از نیازمندان است.

وی ضمن بیان اینکه مردم طی سال ۹۷ بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به نیازمندان کشور کمک کردند، افزود: یقین داریم طی سال‌جاری این ‌میزان از مرز ۸۰۰ میلیارد تومان عبور خواهد کرد و کمک‌های مردمی بیش از این مقدار می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور بابیان اینکه بیش از ۶۴۰ هزار خیر در حال حاضر با کمک‌های نقدی خود در بحث‌های حمایت مالی از نیازمندان مشارکت دارند، ابراز داشت: هم‌اکنون ۳۰۰ هزار کودک در طرح محسنین تحت پوشش حمایت‌های این‌ نهاد و خیران قرار دارند.

عسگریان بابیان اینکه هر یتیم به صورت کشوری در حال حاضر ۲۵۰ تومان در ماه توسط خیران کمک مالی و مستمری دریافت می‌کند، تصریح کرد: این مهم می‌طلبد تا با برگزاری همایش‌ها از خیرانی که در این زمینه همکاری دارند تقدیر و ظرفیت دیگری به خیران افزوده شود.

وی بابیان اینکه امیرآبادیان، خیر دامغانی در حال حاضر سه طرح خَیری و کمک ‌به نیازمندان در کشور را حمایت می‌کند، افزود: قطعا بدون همراهی و کمک خیران نمی‌توانیم نیازمندان را تحت پوشش قرار دهیم و امیدواریم نظیر چنین افرادی وارد عرصه شده و کار را در دست‌گیرند.