دعای عرفه در حرم مطهر رضوی طنین‌انداز شد

گروه اجتماعی الف،   3980520170

مراسم دعای عرفه با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی حرم امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

به گزارش مهر، مراسم دعای عرفه با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی حرم امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

مراسم قرائت دعای عرفه امام حسین(ع) امروز یکشنبه ۲۰ مرداد ماه از ساعت ۱۵:۳۰ شروع و تا ۱۹:۳۰ ادامه دارد و با سخنرانی حجت الاسلام  حبیب الله فرحزاد و مداحی سیدحجت بحرالعلوم همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این باره اظهار کرد: این آیین معنوی به همراه پخش صوت سراسری در تمامی صحن‌های اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی انعکاس خواهد داشت و از صدا و سیما و شبکه‌های مختلف سیما نیز پخش می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ویژه‌ برنامه‌هایی نیز ویژه زائران غیرایرانی در این روز از سوی معاونت تبلیغات اسلامی و اماکن متبرکه بارگاه منور رضوی تدارک دیده شده است که برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین مومنی، خطیب حرم منور رضوی نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر می‌خواهید گریه کنید فقط برای امام حسین(ع) گریه کنید؛ گریه بر امام حسین(ع) گناه کبیره را پاک می‌کند.

خطیب حرم منور رضوی بیان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند گریه بر امام حسین(ع) گناه صغیره و کبیره را از میان می‌برد؛ ایشان می‌فرمایند چرا باید بر حسین(ع) گریست؟ ایشان نفرمودند امام حسین(ع) به قتل رسیده است بلکه به شهادت رسیدند. حضرت عباس و علی اکبر(ع) را می‌گویند« قتل» اما در مورد امام حسین(ع) این گونه نمی‌گویند.

حجت‌الاسلام مومنی افزود: خداوند در روز عرفه، اعمال مومنانش را می‌بیند و آنها را زیر نظر دارد؛ امام رضا(ع) می‌فرمایند سر مبارک حضرت امام حسین(ع) را زنده از بدن ایشان جدا کردند. تاکنون در تاریخ مشاهده نشده که قربانی را تشنه شهید کنند اما در مورد امام حسین(ع) این اتفاق رخ داد.