در جلسه امروز هیئت دولت چه گذشت؟

گروه سیاسی الف،   3980520128 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هیئت دولت با هدف یکپارچگی ثبت اطلاعات مربوط به یک شخص در کارت ملی هوشمند در خصوص ساماندهی وضعیت صدورکارت های هوشمند تصمیم‌گیری کرد.

در جلسه امروز هیئت دولت چه گذشت؟
 

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه هیات وزیران که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، گزارش دستگاه‌های اجرایی از میزان کالاهای ورودی در بنادر و انباشت آن در انبارها با توجه به اهمیت موجودی کالاهای اساسی و راهبردی و اعلام حصول اطمینان دستگاه‌های مسئول از تأمین کالاهای مورد نیاز در حد تعیین شده ارائه شد.

در این جلسه بر لزوم تسریع در فرآیند تخلیه کالاهای اساسی از بنادر تأکید شد.

تمرکز مسئولیت بازرگانی در وزارت صنعت

با تصمیم دولت، وظایف و اختیارات وزیر و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن، برقرار می‌شود.

در اجرای قانون «تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی» شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران مکلف است به عنوان مباشر خرید تضمینی محصولات کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی، برنج و خرید توافقی شکر، وفق مصوبات شورای اقتصاد و دستورالعمل های مربوط اقدام نماید.

همچنین مسئولیت ذخایر راهبردی کالاهای نهایی شامل گندم، برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ نیز تنظیم بازار این کالاها به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل می گردد و در مورد نهاده های دامی شامل ذرت، انواع کنجاله و جو، برعهده وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

کمیته راهبری اصلاح نظام مالی کشور تشکیل می شود

با تصویب هیات وزیران به منظور ایجاد وحدت رویه و استانداردهای یکسان در سامانه های بودجه ای سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، کمیته راهبری اصلاح نظام مالی کشور متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می گردد.

 گفتنی است، در حال حاضر نرم افزارها و ساختارها، گزارش‌ ها و نظام کدینگی فعلی معاونت خزانه داری پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی سند بودجه‌ای کشور در سازمان برنامه و بودجه کشور نیست و از این منظر کارایی و اثربخشی تخصیص منابع عمومی کشور را نیز متأثر می‌سازد.

بنابراین به منظور ایجاد وحدت رویه و استانداردهای یکسان در سامانه­ های بودجه ­ای سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی شکل­ گیری کمیته راهبری اصلاح نظام مالی کشور متشکل از رؤسای دو دستگاه مذکور نیر در آیین­‌نامه پیش­ بینی شده است.

وضعیت صدورکارت‌های هوشمند ساماندهی می شود

هیات دولت با هدف تمرکز و یکپارچگی ثبت اطلاعات مربوط به یک شخص در کارت ملی هوشمند و استفاده از ظرفیت‌های کارت ملی برای ثبت سایر اطلاعات مورد نیاز، در خصوص ساماندهی وضعیت صدورکارت های هوشمند تصمیم‌گیری کرد.

بررسی لایحه اصلاح آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران

دولت در ادامه، به پیشنهاد شهرداری تهران، آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران درخصوص ضوابط و شرایط مورد عمل در مناقصه را بررسی و تصویب کرد.

بر اساس این تصمیم، دستورالعمل اجرایی تضمین معاملات شهرداری از طریق گواهی خالص مطالبات قطعی شده ظرف حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قانون توسط وزارت کشور تهیه و به شهرداری های مشمول ابلاغ می‌گردد.

گفتنی است، فراهم شدن امکان قبول مطالبات قطعی شده متقاضیان شرکت در مناقصه به عنوان تضمین حسن انجام معامله و نیز مبلغ سپرده، از مهمترین اهداف لایحه مصوب به شمار می رود.