درآمد ۲ میلیارد دلاری کره شمالی با سرقت از ارزهای دیجیتال

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3980520104 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

طبق گزارشات سازمان ملل، کره‌ شمالی توانسته است حدود ۲ میلیارد دلار برای دور زدن تحریم‌ها سرقت کند‌.

درآمد ۲ میلیارد دلاری کره شمالی با سرقت از ارزهای دیجیتال

به گزارش الف، کره شمالی توسط هکرها به مراکز مالی کشورهای دیگر حمله کرده و با هک کردن و دزدی رمزارز برای فرار از تحریم‌ها، حدود ۲ میلیارد دلار ارز سرقت کرده است.

اخبار بدست آمده حاکی از این هستند که کره شمالی با استفاده از این هکرها برای سرقت ارز، قصد داشته تا  بودجه ی دزدی شده را  خرج سلاح‌های اتمی خود کند تا بتواند قدرت خود را به رخ دیگر کشورهای جهان بکشد‌.

این‌ گزارشات بدست آمده طبق گفته‌ی CNN توسط عضوی از دیپلمات های بین الملل تایید شده‌اند، اما وی درخواست داشته که هویتش آشکار نشده و پنهان بماند‌.

یکی از اعضای تیم هکر‌ کره شمالی توسط شرکت امنیت اینترنتی کسپراسکای تحت نظر بوده است و این شرکت در سال ۲۰۱۷ گزارشی منتشر کرد که موضوع آن در رابطه با سرقتی بود که در یکی از بانک‌های واقع در بنگلادش صورت گرفته و حدود ۸۱ میلیون دلار از این بانک دزدی شده بود.

این هکر که تحت نظر قرار داشته است لازاروس نام دارد که در سال ۲۰۱۸‌ تاجران ارز دیجیتالی را هدف خود قرار داده بود و قصد داشت با استفاده از نرم افزارهای جدید از آن‌ها سرقت کند.

لازاروس با به کارگیری بدافزارهای آلوده شده، اهداف خود را به دام انداخته و این اهداف با ورود به فضاهای مخرب گرفتار این طعمه می‌شدند.

طبق پژوهش‌های انجام شده از دزدی‌ها و سرقت‌هایی که از مراکز تبدیل ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۸ صورت گرفته بود، ۵ مورد از ۱۴ مورد دزدی توسط لازاروس انجام شده بودند که حدود ۵۷۰ میلیون دلار ناقابل از طریق این حملات به دست آورده است.

تمامی این موارد در صورتی است که قبل تر کره شمالی مسئول دزدی‌های انجام شده و سرقت رمز ارزهای خود را، کره جنوبی می دانست و اظهار داشته که این حملات کامپیوتری هکرها توسط بدافزار Monero صورت گرفته‌اند.

با توجه به تخمین‌های انجام شده توسط سازمان ملل، کره شمالی با استفاده از این حملات و هک های رمزارز ‌دیگر ‌کشورها، توانسته است حدود ۶۷۰ میلیون دلار بدست آورد، حال تخمین‌های انجام شده در سال جاری نشان می دهند که پول حاصل از این حملات به ۲ میلیار دلار نزدیک شده‌اند که خود می تواند نشان از اثبات این اخبار منتشر شده باشد‌.