سازمان‌های نظارتی در پرونده فساد در حوزه دارو ورود کنند

گروه اقتصادی الف،   3980520025

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قوه قضائیه چند نفر از افراد را در موضوع فساد در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دستگیر کرده و نیروهای امنیتی هم ورود کرده‌اند.

سازمان‌های نظارتی در پرونده فساد در حوزه دارو ورود کنند

اکبر ترکی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح آخرین وضعیت پیگیری‌ها درباره فساد در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: هنوز ابعاد موضوع روشن نشده و بررسی‌ها در حال انجام است. طبق توضیحات اصل مفسده، سوء استفاده و رانت رخ داده اما این که چه قدر و چه میزان بوده نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

وی گفت که قوه قضاییه چند نفر از افراد را دستگیر کرده و نیروهای امنیتی هم ورود پیدا کردند که فساد شامل دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود.

به گفته ترکی، این افراد ارز دولتی گرفته و دارو و تجهیزات پزشکی وارد کردند اما گران‌تر فروخته‌اند یا اینکه اساساً دارو و تجهیزات در ازای ارز دولتی وارد نکرده و جنس دیگری را به کشور آوردند و یا به نحو دیگری هزینه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پرونده فساد در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به زمان تعیین ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برمی‌گردد، افزود: وزارت بهداشت و درمان در حال پیگیری است؛ تاکید ما این است که از این به بعد با اتخاذ تمهیداتی، ساز و کارها شفاف باشد و سازمان‌های نظارتی نیز به بهترین نحو ورود پیدا کنند، موضوعی که به اصلاح فرآیندها نیاز دارد.