وعده وزیر بهداشت درباره تحول در تولید دارو و تجهیزات تا ۶ ماه دیگر

گروه سلامت الف،   3980519211

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نیاز است شرکت های دانش بنیان به پروسه تولید و ارائه راهکارهای جدید وارد شوند، گفت: تا ۶ماه دیگر اوضاع دارو و تجهیزات دگرگون می شود.

به گازرش مهر، سعید نمکی در اولین در مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان سلامت که عصر امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: امروزه بسیاری از شرکت های دانش بنیان هستند که توانسته اند محصولات ایرانی را به تولید برسانند و افتخارات زیادی را برای کشور بیافرینند.

وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان به شدت در حال رشد هستند و ما در آغاز شروع یک راه بزرگ هستیم.

نمکی افزود: سالهای گذشته چندین شرکت ایرانی ۲۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور را تولید می کردند اما در حال حاضر با ورود شرکت های دانش بنیان ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط محققان و شرکت های ایرانی تولید می شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تنها ۳ درصد از داروها از خارج از کشور وارد می شود، گفت: این ۳ درصد ۱.۳ میلیارد دلار ارزبری دارند و ۹۷ درصد تولید داخل ۵۵۰ میلیون دلار ارزبری دارد. اگر این کفه برگردد همه پول نقد و امکانات اقتصادی کشور را باید برای رفع نیازهای دارویی بسیج کنیم.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از این موضوع موظف به تولید دارو در کشور هستیم و این ۳ درصد داروها، های تک  هستند.

نمکی ادامه داد: ما نباید بگذاریم جذبه واردات و جریانات غیرحرفه ای رشد پیدا کنند.

وزیر بهداشت گفت: هر دارو و یا تجهیزاتی باید در داخل کشور تولید شود و تولید این محصولات و تجهیزات نیاز به فناوری دارد.

وی تصریح کرد: ما باید به تولیدات داخل تسهیلات ویژه بدهیم تا در مقابل دامپینگ و قیمت های پائین خارجی بایستیم زیرا اینها یک توطئه هستند.

وی خاطرنشان کرد: شش ماه دیگر اوضاع دیگر و تجهیزات متفاوت تر از هم اکنون می شود.