برزگر: نیروهای اسرائیلی مسیر خود به خلیج فارس را بررسی کنند/ شاید دیگر مسیر برگشت را نبینند

گروه سیاسی الف،   3980519148 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: خلیج فارس صاحب دارد و امنیت آن توسط جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود و کشورهای ثالث از جمله آمریکای خبیث و رژیم غاصب صهیونیستی جای و جایگاهی در خلیج فارس ندارند.

نیروهای اسرائیلی مسیر خود به خلیج فارس را بررسی کنند/ شاید دیگر مسیر برگشت را نبینند

شهروز برزگر در گفت‌وگو با ایلنا، درباره احتمال حضور اسرائیل در خلیج فارس و پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا اظهار کرد: امیدوارم نیروهای اسرائیلی مسیری که می‌خواهند بیایند را درست و حسابی بررسی کند چون امکان اینکه دیگر هیچ وقت این مسیر را برای بازگشت نبینند خیلی زیاد است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا پشت سر هم دچار اشتباه در خلیج فارس می‌شود، گفت: خلیج فارس صاحب دارد و امنیت آن توسط جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود، امنیت خلیج فارس و کشورهای همسایه خلیج فارس نیز برای ما اهمیت دارد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم سلماس تصریح کرد: کشورهای ثالث از جمله آمریکای خبیث و رژیم غاصب صهیونیستی جای و جایگاهی در خلیج فارس ندارند. آن‌ها با وجود و حضورشان در خلیج فارس باعث تنش در منطقه می‌شوند.

این عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای منطقه این وضعیت را در توقیف نفتکش انگلیسی به عینه دیدند، عنوان کرد: با توجه وجود و حضور ناو جنگی انگلیس در خلیج فارس نفتکش آنها که خطا کرد را به خلیج فارس هدایت کردیم و آن‌ها نتوانستند کاری انجام دهند.

برزگر خاطرنشان کرد: صدای الله اکبر و اذان در نفتکش انگلیسی پخش شد، درنتیجه اقتدار ایران باید برایشان درس عبرتی شود. آن‌ها از قدرت دفاعی ایران اطلاع دارند، سپس دست به چنین ائتلافی می‌زنند. حتی اگر با هزاران نفر هم ائتلاف داشته باشند، فرقی ندارد، اگر دست از پا خطا کنند، در تیررس سربازان وطن و نظام جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

این عضو گروه دوستی سوئد و دانمارک در پاسخ به سوالی درباره رویکرد کشورهای حاشیه خلیج فارس به حضور احتمالی نیروهای اسرائیلی در این منطقه گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس باید متوجه باشند اگر بخواهد اتفاقی بیافتد انگلیس، فرانسه، آمریکا و... هیچ وقت به داد این منطقه نخواهند رسید. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ما کشورهای منطقه، خودمان اهمیت امنیت خلیج فارس را می‌دانیم، اظهار داشت: امنیت کشورهای خلیج فارس امنیت جمهوری اسلامی ایران است و این حرکت‌های تحریک‌آمیز جز اینکه کشورهای مصرف‌کننده انرژی را به خطر خواهد انداخت هیچ عایدی برای این کشورها نخواهد داشت.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به تنها ماندن آمریکا در ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس و نپذیرفتن ایجاد ائتلاف توسط بسیاری از کشورهای اروپایی یادآور شد: کشورهای اروپایی می‌دانند اگر این ائتلاف صورت بگیرد انرژی و سوخت آن‌ها به خطر خواهد افتاد و قیمت نفت به بیش از دویست یا سیصد دلار خواهد رسید.