فرصت سه‌ماهه به دولت برای معرفی وزیر گردشگری

گروه سیاسی الف،   3980519039

رئیس فراکسیون گردشگری با اشاره به تشکیل وزارت گردشگری گفت: دولت سه ماه برای معرفی وزیر گردشگری فرصت دارد و این طرح به تصویب شورای نگهبان رسیده است.

به گزارش فارس، جبار کوچکی نژاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز همه مردم واقف به جایگاه رسانه هستند، اظهار کرد: در بخش رسانه و اطلاع‌رسانی شاهد رشد روزافزون هستیم که به همین دلیل باید قانون‌گذار نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد که متأسفانه تا به امروز پشتیبانی مناسب در این بخش نداشتیم.

وی با بیان اینکه امروز خبرنگاران نخبگان علمی جامعه هستند، گفت: مراقبت ویژه از بخش رسانه با توجه به ماهیت عملکردی آنان نیاز است و همه مردم درگیر زحمات این بزرگواران هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه مجلس اقدام اساسی در حوزه رسانه انجام نداده است، تصریح کرد: دولت مدت‌هاست که به دنبال ارائه لایحه جامع خبری شغلی و رفاهی است که هنوز به سرانجام نرسیده و در مجلس نیز با توجه به تأمین نیاز مالی نتوانست طرحی ارائه کند.

کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه باید حرمت خبرنگاران توسط مسؤولین حفظ شود، افزود: لایحه جامع خبری باید از طریق دولت لایحه به مجلس ارائه شود تا اقدامی صورت گیرد و برای این کار وزارت را باید تحت‌فشار قرارداد.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال هدایت خبرنگاران در راستای منافع خودشان هستند، خاطرنشان کرد: گاها نیاز به خبرنگاران قلم آنان را به سمت قدرت هدایت می‌کند که ضعف حمایتی قانون می‌تواند یکی از دلایل این مشکلات باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خبرنگارانی که باوجود مشکلات، فراجناحی و مستقل عمل می‌کنند ماندگار می‌شوند، بیان کرد: در دنیا متخلفان توسط افکار عمومی استیضاح می‌شوند و پس‌ازآن دستگاه‌های مسؤول ورود می‌کنند که این هدایت‌گری توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

کوچکی نژاد با اشاره به تشکیل کمیسیون مستقل برای بررسی منابع و اصلاح قانون خدمات کشوری گفت: مجلس متوجه شد که به دلیل خلأ یا انحراف قانون، حقوق‌های نجومی همچنان وجود دارند و به دنبال تقسیم دستگاه‌های دولتی به سه بخش آموزش،  خدماتی و دستگاه‌های خاص است.

وی با اشاره به ساماندهی نیروهای دستگاه‌های مختلف افزود: ۶۰۰ هزار‌ نیروی کار مختلف وجود دارد که در دستگاه‌های دولتی سرگردانند و ۳۰۰ هزار در بخش شرکت‌ها هستند که از نابرابری حقوق رنج می‌برند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای حاکمیتی و رسمی و پیمانی تقسیم‌بندی می‌شوند، تصریح کرد: با این تقسیم‌بندی نگرانی حقوق پرداختی کارکنان و کارمندان مرتفع می‌شود و در بخش بازنشستگان با همسان‌سازی حقوق آن‌ها سالیانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهیم ک تأمین آن کار سختی است.

کوچکی نژاد با اشاره به تنظیم طرح تغییر قانون خدمات کشوری در بخش تغییر قانون خدمات کشوری، خاطرنشان کرد: به دنبال تأمین منابع برای حل مشکلات مختلف خبرنگاران ازجمله مشکلات بیمه‌ای و امنیت شغلی هستیم.

رئیس فراکسیون گردشگری با اشاره به تشکیل وزارت گردشگری گفت: دولت سه ماه برای معرفی وزیر گردشگری فرصت دارد و این طرح به تصویب شورای نگهبان رسیده است کما اینکه دولت به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی است و آن را اولویت خود می‌داند.

وی با بیان اینکه نگاه کشور به سمت افزایش ۲۰ میلیونی گردشگران است، افزود: با سازوکار فعلی دولت، شاهد برنامه‌ای مدون برای افزایش گردشگران نخواهیم بود و در این بخش شاهد بحران بودیم و با تشکیل وزارت گردشگری شاهد رفع مشکلات حوزه گردشگری و تأثیرگذاری آن در حوزه‌های مختلف دیپلماسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهیم بود.