سخنگوی کمیسیون امنیت: آمریکایی‌ها در خلیج فارس به دنبال تنش هستند

گروه سیاسی الف،   3980518104

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که آمریکایی‌ها با راه انداختن ائتلاف نظامی با ادعای برقراری امنیت کشتیرانی در خلیج فارس به دنبال افزایش تنش، درگیری و کشمکش در منطقه هستند گفت که قطعا این ائتلاف به نتیجه نخواهد رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت: آمریکایی‌ها در خلیج فارس به دنبال تنش هستند

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با ایسنا در واکنش به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس با ادعای تامین امنیت کشتیرانی گفت: قبل از این که آمریکایی‌ها در مسائل تنگه هرمز و حوزه خلیج فارس دخالت کنند همه کشورها بدون هیچ مشکلی از این تنگه استفاده می‌کردند و امنیت هم برقرار بود اما به محض مداخله آمریکا آن هم برخلاف مقررات بین‌المللی تنگه هرمز دچار مشکل شد. امروز آمریکایی‌ها مدعی ناامنی در تنگه هرمز هستند که خودشان باعث ناامنی و تنشج شدند.

وی افزود: آمریکایی ها با تشکیل ائتلاف، فرار رو به جلو را دستور کار قرار دادند، هدف آنها تامین امنیت نیست بلکه به دنبال افزایش تنش، درگیری و کشمکش هستند.

نقوی حسینی با تاکید بر این که ایران قدرت بزرگ منطقه‌ای در کل شمال خلیج فارس و دریای عمان محسوب می‌شود اظهار کرد: طبق رژیم حقوقی تنگه هرمز، ایران مسئولیت تامین امنیت را در این منطقه دارد و همه باید به رژیم حقوقی احترام بگذارند لذا مدعیان ائتلاف خود باعث اختلال شدند کما این که ائتلافشان هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی در جمع بندی تاکید کرد: از هزاران سال قبل همکاری کشورهای منطقه باعث ایجاد امنیت در تنگه هرمز شد که بیشترین سود را هم کشورهای غربی بردند، نفتکش‌ها و کشتی‌های آنها در همین امنیت رفت و آمد کرده و نفت منطقه را بردند اما امروز اختلالی را به سرکردگی آمریکا در منطقه ایجاد کرده‌اند.