والیبال انتخابی المپیک دوئل با لشکر تزاری در سن‌پترزبورگ/ فینال داغ با آسمانخراش‌های یخی!

گروه ورزشی الف،   3980518001 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌‌های انتخابی المپیک به مصاف روسیه خواهد رفت.

به گزارش فارس، تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف روسیه خواهد رفت. این مسابقه به میزبانی سالن سیبور آره‌نا شهر سن‌پترزبورگ برگزار خواهد شد. شاگردان ایگور کولاکوویچ از ساعت 20:30 یک‌شنبه به مصاف قهرمان لیگ ملت‌های 2019 خواهند رفت.

والیبال روسیه این روزها در اوج است و در آخرین تورنمنت رسمی‌ توانست عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های 2019 را در غیاب ستار‌ه‌هایش کسب کند. تزارها که در رده پنجم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارند تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا کار صعو به المپیک 2020 را در سن‌پترزبورگ تمام کنند.

ستاره‌هایی همچون ماکسیم میخائیلوف و موزرسکی و... که در لیگ ملت‌ها غایب بودند برای انتخابی المپیک به ترکیب روس‌ها اضافه شدن تا شاهد تیمی قدرتمند از روسیه باشیم. با توجه به اینکه دیدار تیم‌های ایران و روسیه آخرین بازی این گروه خواهد بود با توجه به شرایط ممکن است حکم فینال را داشته باشد و برنده این بازی بتواند مستقیم راهی المپیک شود.

روسیه برای آماده‌سازی خود دو دیدار تدارکاتی مقابل استرالیا هم برگزار کرد و توانست در هر دو مسابقات حریف آسیایی خود را شکست دهد. تزارهای بی‌رحم و قدرتمند این روزها با هدایت توماس ساملوو در بهترین شرایط قرار دارند و عزم خود را جزم کرده‌اند تا یک بار دیگر حضور در المپیک را تجربه کنند. آنها که 4 مدال طلای المپیک هم در کارنامه خود دارند به نظر می‌رسد برای المپیک 2020 هم یکی از شانس‌های کسب مدال طلا باشند.

این دو تیم نخستین بار در جام جهانی 2011 به مصاف هم رفتند که آن بازی با برتری 3 بر صفر روسیه مقابل شاگردان خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران به پایان رسید. در آخرین رویارویی هم تیم ایران در لیگ ملت‌های 2019 توانست با نتیجه 3 بر صفر روسیه را در ارومیه از پیش‌رو بردارد. حال باید دید فینال ایران و روسیه در سن‌پترزبورگ به سود یوزهای ایرانی خاتمه پیدا می‌کند یا تزارهای بی‌رحم؟

مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو در رشته والیبال، در 2 مرحله برگزار می‌شود. ابتدا 24 تیم برتر رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی در انتخابی جهانی به میدان می‌روند. این 24 تیم در 6 گروه 4 تیمی، مسابقه می‌دهند و در نهایت تیم برتر هر گروه راهی المپیک می‌شود. 

تیم ملی والیبال ایران در این مرحله از مسابقات باید در سنت‌پترزبورگ با روسیه، کوبا و مکزیک روبرو شود. این مسابقات از 18 تا 20 مرداد برگزار خواهد شد و شاگردان ایگور کولاکوویچ در سومین مسابقه خود روز یک‌شنبه از ساعت 20:30 به مصاف روسیه می‌روند.

برنامه مسابقات ایران در انتخابی المپیک به شرح زیر است:

جمعه 18 مرداد ساعت 17:30، ایران - کوبا

شنبه 19 مرداد ساعت 17:30، ایران - مکزیک

یکشنبه 20 مرداد ساعت 20:30، ایران - روسیه

در صورتی که ایران نتواند در مسابقات سنت‌پترزبورگ، بلیت توکیو را به دست آورد. باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کند. مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از 16 تا 22 دی با حضور هشت تیم برتر قاره برگزار می‌شود.