حمایت از خبرنگاران، حمایت از شفافیت و مبارزه با فساد است

گروه فرهنگی الف،   3980517147

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: خبرنگار واسطه میان مردم و مسئولان است و به همین دلیل نقشی کلیدی در جامعه برعهده دارد.

به گزارش فارس، جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به‌مناسبت روز خبرنگار طی پیامی ضمن تبریک روز ۱۷ مرداد نوشت:

خبرنگاران از ارکان اصلی آگاهی‌بخشی، روشنگری و پیشرفت در جامعه هستند و پشتیبانی از آن‌ها  به معنای حمایت از آزادی بیان، شفافیت و مبارزه با فساد است. خبرنگار به نوعی واسطه میان مردم و مسئولین است و به همین دلیل  نقشی  کلیدی در جامعه برعهده دارد.

خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در کشور ما فراتر از شعارها، نیازمند  حمایت و آزادی‌های بیشتر هستند تا بتوانند وظیفه خود را به نحو احسن به انجام برسانند. رشد و تقویت روزنامه‌نگاری تحقیقی در کشور ما به عنوان یک شاخه بسیار حیاتی که اخیراً مورد توجه قرار گرفته، مستلزم آماده‌سازی خبرنگاران متخصص در این زمینه و البته فراهم‌کردن بسترها از جانب حاکمیت است. خبرنگار باید بتواند در عین حفظ تعهدات حرفه ای و پایبندی به اصول و ارزش‌ها ، با برخورداری از تفکر انتقادی، بدون واهمه به مسائل مختلف ورود کند و از جانب افکار عمومی مطالبه‌گر باشد. 

مجلس با درک اهمیت توجه به جایگاه رسانه تلاش می‌کند تا در حیطه اختیارات خود تمهیداتی جهت رشد و ارتقای خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در سطح کشور بیندیشد و فضا را برای فعالیت این قشر موثر تسهیل نماید.