پیام شورای نگهبان به مناسبت روز خبرنگار

گروه سیاسی الف،   3980516059

شورای نگهبان در پیامی به مناسبت روز خبرنگار آورده است:خبرنگاران مرزداران صادق پهنه پرتلاطم خبر هستند.

پیام شورای نگهبان به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش الف، به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و رسانه به ویژه شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به همه اصحاب خبر تبریک گفت.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

ماهیّت رسانه و اصحاب آن، جامه عمل پوشاندن به عنصر امانت، صداقت، مسئولیّت و در یک کلام تجسّم تعّهد است. کوشندگان راستین عرصه خبر، بی‌تردید و به اندازه وسع در سلسله بیدارگران اقالیم حقیقت و واقعیت‌اند.

دغدغه‌مندی و کنشگری و به بیان دیگر مرزداری صادقانه در پهنه پرتلاطمی، چون خبر، بی‌تردید واجد مراتبی از مسیر دستیابی به سلامت فکری، روانی و فرهنگی جامعه خواهد بود.

به واقع همّت جامعه رسانه‌ای به ویژه جنب و جوش تلاشگرانه خبرنگاران، میراثی است در خور ستایش، چرا که روایتی است صادقانه از زیست تاریخی یک ملت.

بی‌گمان راویان صادق منشِ جامعه خبری ایرانِ عصر انقلاب، از جمله ستون‌ها و اجزای مهم تشکیل دهنده عنصر درخشانی به نام ایرانِ انقلاب اسلامی هستند.

شورای نگهبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه‌ی خبر و رسانه به ویژه شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به همه اصحاب خبر تبریک گفته و از همّت والا، زحمات و خدمات خبرنگاران و تمام عوامل و اصحاب رسانه در حوزه خبری شورای نگهبان تقدیر کرده و امیدوار است مسئولین و مصادر مربوطه، تلاش خود را برای فرو کاهیدن از کاستی‌هایِ امورات عرصه و اصحاب خبر و رسانه فزونی بخشند. ان‌شاءالله

شورای نگهبان