آخرین وضعیت تامین مالی احداث پل خلیج‌فارس تشریح شد

گروه اقتصادی الف،   3980515169

وزیر راه و شهرسازی از مذاکرات برای جذب سرمایه‌گذار جدید جهت راه‌اندازی مجدد پل خلیج‌فارس خبر داد.

 به گزارش مهر، محمد اسلامی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲ طرح دریایی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ما در سالی هستیم که سخت‌ترین تحریم‌ها را طی می‌کنیم، گفت: امسال به نام سال رونق تولید نامگذاری شده و به همین دلیل به همت بخش خصوصی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت از تولید داخل موفق شده است شناور پیشرفته با ۱۵۸ مسافر بسازد.

وی ادامه داد: این شناور توسط یک تولیدکننده بومی در جزیره قشم ساخته شده و امروز شاهد آب اندازی و شروع سفر دریایی این شناور هستیم.

اسلامی تأکید کرد: ظرفیت مهندسی و ساخت چنین شناورهایی در این حوزه مناسب است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: سازمان بنادر از تمامی تولیدکنندگان در این حوزه حمایت می‌کند و ما امیدواریم با چنین اقداماتی بتوانیم از ظرفیت داخلی کشور بیشترین استفاده را ببریم و وسایل پیشرفته و راحت‌تری را در اختیار مسافران قرار دهیم.

وی به پل خلیج‌فارس هم اشاره کرد و گفت: پل خلیج‌فارس به دلایل گوناگونی متوقف شده است و ملاحظات زیست محیطی برای سازمان حفاظت از محیط زیست انجام شده و از نظر تأمین منابع مطالعات مهندسی و اجرایی همگی باعث شده است که این پل متوقف شود.

اسلامی با اشاره به اینکه چندی پیش جلسه‌ای با استانداری و سازمان منطقه آزاد در این بخش برگزار شده و اقداماتی از جمله مذاکره برای سرمایه‌گذاری صورت گرفته تا بتوانیم در قالب پروژه سرمایه‌گذاری آن را دنبال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امیدواریم این مذاکرات به قرارداد برسد و ما شاهد از سرگیری این پروژه باشیم زیرا که این پل نماد پیشرفته مهندسی برای اتصال جزیره قشم به بندرعباس است و ما باید به صورت کامل از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه فاکتورهای گوناگونی در این بخش دیده شده که به رونق اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

اسلامی یادآوری کرد: دسترسی آسان به منطقه آزاد قشم با اتصال این پل فراهم می‌شود و ما می‌توانیم در بخش ترانزیت هم از آن استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به انعقاد تفاهمنامه با استانداری جهت انجام کار مشترک جهادی در بشاگرد اشاره کرد و گفت: با توسعه راه‌ها، محرومیت‌زدایی در این منطقه سرعت می‌یابد و ما به دلیل آنکه این منطقه مستعد سرمایه‌گذاری است، باید بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: تکمیل راه‌ها و دسترسی به بشاگرد باید از مراکز استان‌ها آسان‌تر شود.

لازم به ذکر است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دو طرح از جمله شناور مسافری ۱۵۸ نفره تمام بدنه آلومینیومی و همچنین ۱۵ دستگاه جرثقیل ساحلی که توسط مهندسان ایران ساخته شده است به بهره‌بردرای رسید.