جلسه نقد و بررسی مجموعه شعری از اسماعیل باستانی با حضور مسعود فروتن برگزار شد راه رفتن روی لبه شمشیر در «تهران – لوبیتل – چشم‌های تو»

بخش فرهنگی الف،   3980515096

در یازدهمین نشست از سلسله برنامه‌های «جمعه عصرهای کافه کتاب» که عصر روز جمعه (11 مردادماه) برگزار شد، نخستین مجموعه شعر اسماعیل باستانی با حضور مسعود فروتن، شاعر، مجری برنامه‌های رادیو و تلویزیون و سید احمد حسینی، شاعر، پژوهشگر و منتقد ادبی مورد بررسی قرار گرفت

راه رفتن روی لبه شمشیر در «تهران – لوبیتل – چشم‌های تو»

در یازدهمین نشست از سلسله برنامه‌های «جمعه عصرهای کافه کتاب» که عصر روز جمعه (11 مردادماه)  برگزار شد، نخستین مجموعه شعر اسماعیل باستانی با حضور مسعود فروتن، شاعر، مجری برنامه‌های رادیو و تلویزیون و سید احمد حسینی، شاعر، پژوهشگر و منتقد ادبی مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست مسعود فروتن با خوانش چند شعر از کتاب «تهران - لوبیتل - چشم‌های تو»، این مجموعه‌ را به خاطر خلق تصاویر بکر و ناب کتابی موفق خطاب کرد.

مجری باسابقه‌ تلویزیون در ادامه گفت: اسماعیل باستانی همان‌طور که محمد‌ صالح علاء در ابتدای کتاب در مقدمه آورده شاعری پاره‌وقت است.
 
در قسمت دوم این برنامه شاعر مجموعه‌ «تهران - لوبیتل - چشم‌های تو» به خوانش چند شعر از کتاب پرداخت.
مجری رادیو تهران نخستین کتابش را حاصل تجربه‌های زیستی‌اش دانست و در ادامه افزود: شعرهای این کتاب حاصل کارهایی که در سال‌های ۸۶ تا ۹۴ سروده‌ام.

وی با تشکر از نشر کتاب نیستان و سید مهدی شجاعی بابت انتشار این مجموعه گفت:  به لطف و مهربانی مخاطبان عزیز چاپ اول کتاب به اتمام رسیده و چاپ دوم آن در همین هفته توزیع خواهد شد.

سید احمد حسینی شاعر مجموعه «چیزی در من زنده نیست» که دبیری برنامه‌های «جمعه عصرهای کافه کتاب» را بر عهده دارد با بیان این نکته که در روزگار ما انتشار کتاب کار دشواری نیست، اما انتشار کتاب خوب دشوار است، گفت: اسماعیل باستانی توانسته نظر مثبت شاعران و اهالی کتاب را کسب کند و به قول معروف نمره‌ قبولی پای برگه‌های کتابش خورده است.

شاعر کتاب «ساراییسم دو» شعرهای اسماعیل باستانی را راه رفتن روی لبه‌ شمشیر دانست و گفت: شعرهای این کتاب شعرهای لحظه‌های زندگی‌ست که گاهی با عشق گاهی با جنون، سیاست و اجتماع گره خورده‌اند.
 
مجموعه شعر «تهران – لوبیتل – چشم‌های تو»، سروده اسماعیل باستانی در تیراژ ۴۴۰ نسخه و به قیمت ۲۲۰۰۰ تومان از سوی نشر کتاب نیستان منتشر شده است.

نقل از ایبنا